Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wielki sukces młodzieżowego mundialu U-20 w Łodzi. Na trybunach stadionu Widzewa rekordowe liczby widzów

Mirosław Malinowski
Mirosław Malinowski
Najwięcej kibiców spośród wszystkich 52 meczów mundialu było na meczu w Łodzi Polska-Kolumbia.
Najwięcej kibiców spośród wszystkich 52 meczów mundialu było na meczu w Łodzi Polska-Kolumbia. Krzysztof Szymczak
Łódź odniosła największy sukces promocyjny spośród wszystkich 6 polskich miast, w których były rozgrywane mecze mistrzostw świata w piłce nożnej drużyn do lat 20 (U-20). W czasie mistrzostw zostały rozegrane 52 mecze, w tym 10 w Łodzi. Aż cztery z nich zgromadziły na trybunach rekordową liczbę widzów – najwięcej było na meczu Polska-Kolumbia, który obejrzało na trybunach stadionu przy al. Piłsudskiego 17 463 widzów.

Finał mundialu Korea Południowa – Ukraina na tym samym stadionie oglądało 15 344 widzów, a na kolejnych dwóch miejscach pod względem liczby widzów znalazły się również rozgrywane w Łodzi mecze Polska – Tahiti (15 894) i Polska – Senegal (15 829). Średnia na mecz wyniosła 7258 widzów.
Mecze mundialu były transmitowane na teren 178 krajów świata, a obraz z finałowego spotkania w Łodzi dochodził do Korei Południowej za pośrednictwem aż trzech stacji telewizyjnych. Mistrzostwa obsługiwało 788 akredytowanych dziennikarzy z 29 krajów.

Okazało się również, że odbywające się w Łodzi mistrzostwa świata były dla miasta znakomitą reklamą. Od 1 października 2018 r. do 18 czerwca 2019 r. w polskiej prasie, radiu, telewizji i internecie ukazało się blisko 17 tysięcy publikacji o Łodzi w kontekście organizowanych mistrzostw świata. Całkowita wartość tzw. ekwiwalentu reklamowego tych publikacji wyniosła prawie 56 mln zł. A biorąc pod uwagę dane dotyczące mundialu dla całego kraju ekwiwalent reklamowy wyniósł ponad 143 mln zł. Najwięcej publikacji o Łodzi znalazło się w portalach internetowych (ponad 9,5 tys.) i w radio (3,5 tys.).

Na mistrzostwach skorzystała także branża turystyczna. Rok temu obłożenie łódzkich hoteli wyniosło 59,7 proc. , a średnia cena za nocleg wynosiła 212,16 zł. W czasie mistrzostw obłożenie hoteli wzrosło do 73,4 proc., a średnia cena pokoju hotelowego wzrosła do 236,01 zł.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Wielki Piątek u Ewangelików. Opowiada bp Marcin Hintz

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany