Dzięki modernizacji stało się ono bezkolizyjne: samochody jeżdżą górą wiaduktem, zaś pociągi dołem.
Nowy wiadukt ma 48 metrów długości i prawie 14 metrów szerokości. Poruszające się jego górnym „piętrem” samochody mają do dyspozycji dwa pasy ruchu o szerokości 3,5 metra. Nie zapomniano o pieszych, dla których po obu stronach jezdni powstały 1,5-metrowe chodniki. Rozpiętość przęseł wiaduktu, między którymi przejeżdżają pociągi, wynosi 17,5 metra.
Budowa wiaduktu zaczęła się wiosną tego roku. Plany powstały ponad rok wcześniej.
Przed rozpoczęciem prac trzeba było wykonać awaryjny objazd dla aut i tymczasowy przejazd kolejowy. Później konieczne było wzmocnienie podłoża w rejonie przyszłego wiaduktu oraz budowa nasypów na dojazdach. Do budowy wiaduktu wykorzystano nowoczesną technologię, która polega na formowaniu w gruncie pionowych kolumn powstałych przez zmieszanie materiału gruntowego i zaczynu cementowego, tłoczonego w kontrolowany sposób za pomocą pompy. Do wykonania kolumn służyła potężna maszyna wiertnicza, zwana palownicą.
Życzenia świąteczne. Wierszyki na Boże Narodzenie. Życzenia bożonarodzeniowe
Potrawy wigilijne. 12 dań na wigilię lista, przepisy
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Kaźmierska wróci za kraty? Mecenas Kaszewiak mówi, dlaczego tak się nie stanie
- Czyżewska była polską Marilyn Monroe. Dopiero teraz dostała kwiaty na grób
- Co się dzieje z Sylwią Bombą? Drobny szczegół totalnie ją odmienił [ZDJĘCIA]
- Olbrychski nie przypomina dawnego amanta "Jest jak Kopciuszek po dwunastej w nocy"