Za pomocą hydraulicznych pras i przyczepionych do nich lin przesunięto o 15 metrów 7 przęsłowy wiadukt wpasowując go w szczelinę w nasypie
kolejowym. Konstrukcja poruszała się na betonowych prowadnicach.
Usadowiono ją na wcześniej wybudowanych podporach. Wiadukt przez 8
miesięcy budowano równolegle do nasypu kolejowego.
Cała operacja trwała krócej niż planowano - 4 zamiast 8 godzin. Zdaniem budowniczych Mostów Łódź, którzy budują trasę Górna, to niezwykła w skali europejskiej operacja ze względu na wielkość obiektu i bardzo krótki czas wykonania zadania.
Przesuwanie kolosa na trasie Górna - zobacz FILMTeraz budowniczym pozostało połączenie torowiska istniejącego z
torowiskiem na wiadukcie. Trwać będą też prace wykończeniowe. W
poniedziałek o godz. 4 rano po nowym wiadukcie przejechać ma pierwszy
pociąg. W przyszłości przejeżdżać będą pod nim samochody poruszające się trasą Górna.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?