Podsumowano na niej dotychczasowe prace nad KDP. Okazało się, że w ostatnim ćwierćwieczu wydano na różne studia i analizy ponad 75 mln zł.
Jak zapowiedział członek zarządu PKP PLK Włodzimierz Żmuda, przebieg linii KDP na odcinku Warszawa - Łódź - Poznań został zapisany w unijnej sieci transportowej TEN-T, co zobowiązuje Polskę do rozpoczęcia eksploatacji linii do 2030 r. Oznacza to też konieczność budowy prawie 500 km linii kolejowych, po których pociągi będą jeździły z prędkością 350 km/godz. Koszt takich prac to ponad 23 mld zł, a roczne koszty utrzymania - 250 mln zł. Powrót do planów budowy KDP (projekt ten został zamrożony przez ministra Sławomira Nowaka w 2011 r.) oznacza znaczne korzyści dla Łodzi - potwierdza konieczność budowy tunelu pod miastem i zapewni pełne wykorzystanie dworca Łódź Fabryczna, który dziś świeci pustkami.
MAGDALENA ŻUK NAJNOWSZE WIADOMOŚCI
WIERSZYKI NA ZAKOŃCZENIE ROKU
Zobacz film: Galeria Bryk 2017
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?