5/9
Nachalne telefony telemarketerów. Jak się bronić?...

Nachalne telefony telemarketerów. Jak się bronić?

Oprócz RODO kwestię telemarketingu regulują również przepisy ustawy o prawie telekomunikacyjnym, której art. 172 ust. 1 mówi, że działania telemarketingowe są dozwolone wyłącznie za uprzednią zgodą abonenta lub użytkownika końcowego. W przypadku podejmowania takich działań, mimo nieposiadania takiej zgody, przedsiębiorca musi liczyć się z konsekwencjami, które mogą go spotkać ze strony Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Co robić i jak bronić się w sytuacji, kiedy telefony stają się wręcz nachalne, a dzwoniący nie chce, lub bądź nie może, udzielić informacji na temat tego, w jakiej bazie widnieje numer telefonu, pod który dzwoni?

6/9
Prośba o usunięcie naszego numeru z bazy danych nieskuteczna...

Prośba o usunięcie naszego numeru z bazy danych nieskuteczna

Okazuje się, że hasło „RODO” w starciu z telemarketerami może nie przynieść oczekiwanych skutków. Z pewnością nie ukróci to serii telefonów. Wynika to z faktu, że nasz numer telefonu często będzie znajdował się w bazach odsprzedawanych różnym podmiotom. Zgłoszenie żądania usunięcia danych w stosunku do jednego administratora nie będzie miało skutku w stosunku do naszych danych, które nabyli inni administratorzy.

7/9
Jak walczyć z niechcianym telemarketingiem? Najczęstsze...

Jak walczyć z niechcianym telemarketingiem? Najczęstsze „sztuczki” telemarketerów

Działać oraz walczyć o swoje prawa, a także komfort jednak można. I choć termin „RODO” nie rozwiązuje wszelkich problemów, jego rozwinięcie daje skuteczne narzędzie do walki z niechcianymi telefonami. Artykuł 17 RODO daje bowiem, bardzo istotne – nie tylko w tym przypadku – uprawnienie do żądania usunięcia naszych danych osobowych z bazy administratora. - Jeśli podczas rozmowy z telemarketerem powiemy, że nie chcemy, aby nasze informacje były dalej wykorzystywane, jego obowiązkiem jest nie tylko przerwanie rozmowy, ale również niezwłoczne powiadomienie administratora danych o konieczności usunięcia danego numeru telefonu z jego bazy – wskazuje Agata Kłodzińska.

Skarga powinna zawierać dokładny opis tego, kto, w jakiej sprawie i kiedy się z nami kontaktował.

Telemarketerzy, zazwyczaj przygotowani na taki obrót sprawy, często odpowiadają, że:

* numer telefonu wcale nie jest daną osobową – co nie jest niezgodne z obecną wykładnią pojęcia danych osobowych;
* nie przetwarzają naszego numeru telefonu, a skontaktowali się z nami, ponieważ został on automatycznie wygenerowany – z czym ciężko dyskutować, jednak chyba mało kto w takie wytłumaczenie jest w stanie uwierzyć;
* to nie oni są administratorem danych i nie mogą spełnić naszego żądania, a w momencie, w którym zapytamy o tożsamość administratora – rozłączają się.

8/9
Jak przechytrzyć telemarketera...

Jak przechytrzyć telemarketera

Sposobem na „przechytrzenie” telemarketerów może być próba ustalenia podmiotu, w którego imieniu dzwonią, jeszcze zanim powołamy się na RODO. Po uzyskaniu takiej informacji możemy zadać pytanie o tożsamość administratora i zgłosić żądanie usunięcia danych. Jeśli zostanie ono zignorowane, a dzwoniący w odpowiedzi po prostu się rozłączy, dysponując nazwą podmiotu i numerem telefonu możemy złożyć skargę do Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Kontynuuj przeglądanie galerii
WsteczDalej

Polecamy

Wtorek ze skokiem o tyczce w Łodzi

Wtorek ze skokiem o tyczce w Łodzi

Przerabiają klub Do Sopotu. Co to oznacza dla otwarcia? ZDJĘCIA

Przerabiają klub Do Sopotu. Co to oznacza dla otwarcia? ZDJĘCIA

Tak kiedyś wyglądała Beata Kozidrak. Zobacz, jak zmieniała się wokalistka ZDJĘCIA

Tak kiedyś wyglądała Beata Kozidrak. Zobacz, jak zmieniała się wokalistka ZDJĘCIA

Zobacz również

Sobota na juwenaliach! Grali: Poparzeni Kawą Trzy, Young Igi, DJ Hazel ZDJĘCIA

Sobota na juwenaliach! Grali: Poparzeni Kawą Trzy, Young Igi, DJ Hazel ZDJĘCIA

Tak kiedyś wyglądała Beata Kozidrak. Zobacz, jak zmieniała się wokalistka ZDJĘCIA

Tak kiedyś wyglądała Beata Kozidrak. Zobacz, jak zmieniała się wokalistka ZDJĘCIA