Takie mamy czasy, toteż wszystko obecnie się mierzy, waży, liczy, dodaje, odejmuje, mnoży, by ostatecznie przeliczyć to na pieniądze. Aby mówienie o kasie było eleganckie, taktowne i wysublimowane, wszelkie pieniężne rankingi opakowuje się w branżową terminologię i podrzuca specjalistom w dziedzinie PR, a mówiąc prościej fachowcom od propagandy i mamy już markę osobistą. A jak już mamy markę, to trzeba ją koniecznie wycenić.
I takie zadanie wziął na swoje barki dziennikarz magazynu „Forbes Women”. Jak mówił przedstawiciel redakcji, chcąc wyłonić liderki rankingu, poddano analizie ponad 3,2 mln publikacji (brano pod uwagę publikacje na temat danej osoby w przeliczeniu na powierzchnię lub czas reklamowy).
Jego zdaniem wartość medialna wszystkich badanych wzmianek osiągnęła poziom ponad 8,6 mld zł!
Na pierwszym miejscu zaskoczenia nie ma. Wygrała Iga Świątek, której markę osobistą wyceniono na ponad 713 mln zł. Nasza doskonała tenisistka współpracuje reklamowo z takimi markami jak PZU (sponsor główny tenisistki), Rolex, Xiaomi. Od kwietnia 2022 jest liderką rankingu singlowego WTA.
Kto zajął kolejne miejsca - czytaj dalej
2. Małgorzata Rozenek- -Majdan - 207 952 179 zł
3. Anna Lewandowska - 206 891 309 zł
Maryla Rodowicz - 180 119 673 zł