Pomysł serialu powstał w czasie pandemicznego zamknięcia polskich teatrów. W tym szczególnie trudnym momencie w najgorszej sytuacji byli młodzi twórcy, którzy dopiero wchodzą w swój zawodowy świat. Aneta Groszyńska (reżyseria) i Jan Czapliński (scenariusz) oraz Tomasz Walesiak (scenografia i kostiumy) stworzyli opowieść, której bohaterką jest Sara, świeżo upieczona absolwentka reżyserii teatralnej, która szuka możliwości zrealizowania swojego wymarzonego debiutu.
Pełna entuzjazmu i nadziei, wyrusza w podróż po teatrach w całej Polsce, starając się przekonać kolejnych dyrektorów do swojego pomysłu na spektakl. Droga do spełnienia marzeń jest jednak długa, a teatr, od frontu miejsce artystycznej wolności, od kulis okazuje się instytucją zaśniedziałą, chybotliwą, zależną od aktualnej władzy i targaną wewnętrznymi konfliktami. Historia Sary staje się opowieścią o ideałach, kompromisach i trudnej walce każdego artysty o to, by pozostać w zgodzie z samym sobą, a także o kondycji współczesnego teatru.
Powstała uniwersalna opowieść o cenie, jaką trzeba zapłacić za wejście w „dorosłe, zawodowe życie” i starcie z systemem, nie tylko teatralnym.
Pomysł na serial pojawił się z poczucia niemocy wobec ilości problemów z jakimi zmagamy się jako twórcy teatralni w Polsce a.d. 2020 i potrzeby ich odreagowania. Jest to też historia o dojrzewaniu i konfrontowaniu naszych wyobrażeń i marzeń z rzeczywistością. Teatr w ogóle musiał się przedefiniować w czasie pandemii. Wszyscy zaczęliśmy w pewnym momencie pracować na granicy teatru i filmu, eksperymentowaliśmy robiąc teatry telewizji, transmisje online i inne twory z pogranicza. W czasie pandemii teatr nie działał, więc szukaliśmy jakiejś drogi wyjścia. Ten serial jest też próbą spotkania tych dwóch światów - mówią zgodnie twórcy projektu.
Pomysłodawcy projektu zgodnie mówią, że był to projekt, po pierwsze, pandemiczny, po drugie, czerpiący wątki z przepastnych worów różnych teatralnych patologii. Z obu tych powodów, należałoby mieć nadzieję, że drugiego sezonu nie będzie - tzn. nie tylko, że pandemia pozwoli nam wrócić do pracy, ale że powrócimy również do tej pracy w teatrze lepiej zorganizowanym, bardziej równościowym i z ogólnie bardziej otwartą głową. Jeśli tak się jednak nie stanie – będziemy gotowi z drugim sezonem. Niech dyrektorzy placówek kulturalnych nie śpią spokojnie
W projekcie wystąpili: Ewa Audykowska-Wiśniewska, Monika Badowska, Katarzyna Cynke, Iwona Dróżdż, Urszula Gryczewska, Iwona Karlicka, Dorota Kiełkowicz, Natalia Klepacka, Milena Lisiecka, Izabela Noszczyk, Matylda Paszczenko, Anna Sarna, Agnieszka Skrzypczak, Grażyna Walasek, Paulina Walendziak, Elżbieta Zajko, Mikołaj Chroboczek, Sambor Czarnota, Ireneusz Czop, Mateusz Czwartosz, Hubert Jarczak, Marcin Korcz, Robert Latusek, Marek Nędza, Mariusz Ostrowski, Radosław Osypiuk, Paweł Paczesny, Krystian Pesta, Karol Puciaty, Mariusz Siudziński, Mariusz Słupiński, Michał Staszczak, Łukasz Stawowczyk, Bogusław Suszka, Krzysztof Wach, Andrzej Wichrowski Mariusz Witkowski, Marcin Włodarski.
Nie tylko o niedźwiedziach, które mieszkały w minizoo w Lesznie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Wszyscy patrzyli na wyeksponowane krągłości Romanowskiej na ściance. Stylista ocenia
- Uważajcie na Sablewską za kółkiem! Kiedyś doprowadzi do wypadku! Ekspert wyjaśnia
- Iwona z "Sanatorium" straciła dziecko i męża. To wyznanie złamało nam serca
- Wspólny występ Roksany Węgiel i Kevina Mgleja w cieniu tragedii. Tylko u nas