W Pabianicach wielka modernizacja linii tramwajowej numer 41 - część torowiska już zerwano. ZDJĘCIA

Anna Janiszewska
Anna Janiszewska
Przy ulicy Łaskiej nie ma już torowiska

Modernizacja linii tramwajowej numer 41 ma pochłonąć ponad 173 mln zł, w tym blisko 100 mln zł dofinansowań.

Wzdłuż ul. Łaskiej zdemontowano już torowisko. Demontaż torów to również przebudowywany odcinek ul. Warszawskiej od pętli Duży Skręt do granic miasta. Wkrótce torowisko zniknie też z ul. Warszawskiej pomiędzy ulicami Sikorskiego a Rzgowską.

Pierwsze rozbiórki torów dotyczą tych odcinków głównej ulicy Pabianic, na których torowisko jest wydzielone tj. znajduje się obok jezdni. Wiosną demontaż ma przenieść się do Ksawerowa i na fragmenty ulicy w Pabianicach, gdzie torowisko biegnie pomiędzy jezdniami. Tutaj prace również mają być etapowane i podzielone na odcinki. Spowodują też dużo większe utrudnienia niż te obecne, które nie przeszkadzają kierowcom.

W związku z tą inwestycją (oraz połączoną z nią przebudową ul. Warszawskiej od pętli Duży Skręt do granic miasta) do marca zamiast tramwaju od przystanku Łaska/Wiejska w Pabianicach do ul. Cegielnianej w Ksawerowie kursuje autobus zastępczy MZK linii Z41. Przy ul. Cegielnianej trzeba przesiąść się w tramwaj linii 41, który dojeżdża do pl. Niepodległości w Łodzi. Obowiązują bilety łódzkie - w autobusie zastępczym i tramwaju (również Wspólny Bilet Aglomeracyjny i Wspólny Bilet Łódzko-Pabianicki). Od marca mają skończyć się przesiadki, bowiem całą tą trasą będą kursować autobusy przegubowe MPK.

Główna ulica Pabianic, czyli ulica Zamkowa-Stary Rynek-Warszawska zyska nową jezdnię, która będzie mieć po jednym pasie ruchu w każdą stronę. Po środku znajdzie się wspólny pas autobusowo - tramwajowy (w ulicach Zamkowej, Stary Rynek i Warszawskie). Z ul. Zamkowej zostanie zerwana stara kostka brukowa, na którą narzekają kierowcy. Na przystankach pojawią się tablice elektroniczne, które poinformują pasażerów o aktualnym czasie przyjazdu autobusu lub tramwaju.

Oprócz tego wzdłuż ulicy Zamkowej i Stary Rynek wybudowana zostanie asfaltowa droga rowerowa. Przebudowana będzie także pętla tramwajowa przy ul. Wiejskiej, a w okolicy pętli Duży Skręt powstanie parking rowerowy. Na skrzyżowaniach wprowadzony zostanie priorytet przejazdu dla tramwajów.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 4

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

b
b

tia tia priorytet przejazdu dla tramwajow.... hahah w Lodzi tez mial byc./.

.
16 stycznia, 21:13, bezprawnie zlikwidowana:

Żądamy przywrócenia linii tramwajowej do Tuszyna i Kruszowa, która to linia została bezprawnie zlikwidowana na przez komunistów! Powstała w roku 1927, służyła dziesiątki lat,

nie przeszkadzała nawet okupantom niemieckim, wręcz przeciwnie, podczas II wojny światowej przeżywała swój rozkwit, dopiero bolszewicy, czyli pzpr, ją zlikwidowali!

Piierdolisz przygłupie

G
Gość

My tam zamykamy linie tramwajowe, przy każdym bloku jest żabka to po co mają jeździć

b
bezprawnie zlikwidowana

Żądamy przywrócenia linii tramwajowej do Tuszyna i Kruszowa, która to linia została bezprawnie zlikwidowana na przez komunistów! Powstała w roku 1927, służyła dziesiątki lat,

nie przeszkadzała nawet okupantom niemieckim, wręcz przeciwnie, podczas II wojny światowej przeżywała swój rozkwit, dopiero bolszewicy, czyli pzpr, ją zlikwidowali!

Dodaj ogłoszenie