W lutym ma rozpocząć się przedłużanie Trasy Górnej. Jak będzie wyglądać nowy odcinek drogi? ZDJĘCIA

Anna Janiszewska
Anna Janiszewska
Udostępnij:
Długo zapowiadana inwestycja w końcu ma doczekać się realizacji. Pochłonie ponad 128 mln złotych

W lutym ma zacząć się budowa przedłużenia Trasy Górnej (która nosi teraz nazwę alei Bartoszewskiego). Właśnie podpisano umowę z wykonawcą. To firma Strabag.

- Naszym partnerem przez tej realizacji jest doświadczona i sprawdzona firma. Jestem przekonana, że ta inwestycja zostanie terminowo i fachowo zrealizowana - zapewnia Agnieszka Kowalewska-Wójcik, dyrektor Zarządu Inwestycji Miejskich.

Na razie opracowywany jest harmonogram robót. Zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami ZiM, nowym odcinkiem mamy pojechać w 2023 r.

Do Trasy Górna, w miejscu, gdzie łączy się z ul. Rzgowską, dobudowany zostanie fragment liczący 7 km. Dzięki temu trasa połączy się w węzłem Łódź Górna na autostradzie A1. Miejska część inwestycji liczy 5 km (od ul. Rzgowskiej do granic miasta), pozostały odcinek wykona Zarząd Dróg Wojewódzkich (od granic miasta do węzła). ZDW podpisał umowę z wykonawcą w grudniu 2021 r. To firma Budimex.

Ulica nie będzie jednak tak szeroka jak Trasa Górna. Będzie zwężona do jednego pasa ruchu (po 3,5 m) w każdą stronę. Powstać mają także cztery ronda - przy skrzyżowaniach z ulicami: Nowe Górki, Bronisin, Brójecką i św. Rafała Kalinowskiego.

Wzdłuż poprowadzona zostanie droga rowerowa. Planowane jest również posadzenie 3 tys. drzew i 22 tys. krzewów. Będą to m.in. dąb szypułkowy, klon pospolity, sosna górska, grab pospolity, jarząb turyngski, wierzba siwa, brzoza brodawkowata, platan klonolistny (drzewa), krzewuszka cudowna, berberys Thunbergii, róża wielokwiatowa, głóg jednoszyjkowy (krzewy).

Koszt miejskiej części inwestycji wyniesie 128,5 mln zł, w tym 62,4 mln zł dofinansowania z Unii Europejskiej i 12,5 mln zł z budżetu państwa. Koszt budowy odcinka ZDW to 27 mln zł.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wizyta Janet Yellen w Polsce

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
To dobrze że będzie ścieżka rowerowa i różne krzaki znane z nazwy wolałbym jednak poczytać o tym jaka będzie nawierzchnia, jaki ruch wytrzyma i przez ile lat oraz o tym jakie są przewidziane kary za opóźnienie
k
keram
To przedłużenie tej trasy to jest jakiś kawał. Wybudowali dwupasmową trasę prawie przez całą Łódź a ostatnie kilometry podłączenia do autostrady będzie w postaci wąskiego gardła czyli ulica dwukierunkowa. Lepiej w ogóle nie budować niż wybudować takiego gniota. Z 5 czy 10 lat będzie lament, że się korkuje i blokuje. Czyż w tym mieście nie można pomyśleć o czymś przyszłościowo?
Dodaj ogłoszenie