W Łodzi staną fotoradary na kierowców ignorujących czerwone światło. Gdzie?

Piotr Jach
Piotr Jach
Na trzech skrzyżowaniach w Łodzi staną fotoradary wyłapujące kierowców wjeżdżających na nie na czerwonym świetle. To część ogólnopolskiego programu, który zakłada montaż takich urządzeń na 30 najbardziej niebezpiecznych skrzyżowaniach w 18 polskich miastach.Kliknij dalej i zobacz lokalizację łódzkich fotoradarów Polska Press
Na trzech skrzyżowaniach w Łodzi staną fotoradary wyłapujące kierowców wjeżdżających na nie na czerwonym świetle. To część ogólnopolskiego programu, który zakłada montaż takich urządzeń na 30 najbardziej niebezpiecznych skrzyżowaniach w 18 polskich miastach.

Jest to drugi etap realizacji projektu Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD), które już monitoruje 20 niebezpiecznych miejsc w Polsce. W Łodzi fotoradary wychwytujące jadących na czerwonym świetle mają znaleźć się na:

  • al. Mickiewicza z ul. Żeromskiego,
  • al. Kościuszki z ul. A. Struga,
  • ul. Rokicińskiej z ul. Puszkina (rondo Inwalidów).

W województwie łódzkim jeszcze tylko w Piotrkowie Trybunalskim przewidziano instalację podobnych urzadzeń - na skrzyżowaniu al. gen. Sikorskiego i al. Concordii.

Według słów Moniki Niżniak, rzecznika prasowego Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego, lokalizacje te wytypowano na podstawie analizy przeprowadzonej przez Instytut Transportu Drogowego, który badał najbardziej zagrożone wypadkami i kolizjami skrzyżowania w Polsce.

Wszczęto już procedurę przetargową na zakup odpowiedniego sprzętu i jego instalację. Nowe fotoradary mają działać z wykorzystaniem tzw. wideodetekcji, bez konieczności ingerencji w nawierzchnię drogi. Wykryją pojazd wjeżdżający na skrzyżowanie na czerwonym świetle, będą śledzić jego tor ruchu na skrzyżowaniu oraz dokumentować popełnione wykroczenie wraz z danymi umożliwiającymi identyfikację pojazdu - numer rejestracyjny pojazdu, czas i miejsce zdarzenia, czas, jaki upłynął od zapalenia się czerwonego światła.

Fotoradary zaczną działać najwcześniej w 2022 r. - wyłoniony w przetargu wykonawca będzie miał 72 tygodnie od podpisania umowy na przekazanie urządzeń do użytkowania.
Rzecznik GITD poinformowała jednocześnie o otwarciu przetargów na 11 nowych samochodów z zamontowanymi na pokładzie urządzeniami do rejestracji wykroczeń w ruchu drogowym.

Wideo

Komentarze 5

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

B
Bart

Czeka na narzekanie EL same zera jak to kierowcy są źle traktowani w łodzi.

G
Gość
23 stycznia, 9:45, Gość:

Przypominam, że jednym z uzasadnień absurdalnej przebudowy trasy w-z było zwiększenie bezpieczeństwa. I nagle okazuje się ,że kilka skrzyżowań - do tej pory niczym się nie wyróżniających - staje się nagle bardzo niebezpieczne. I nikt się tym faktem jakoś nie interesuje, nikogo to nie dziwi.I żaden urzędnik nigdy za to nie odpowie.

P.S Organizacja ruchu na skrzyżowaniu Mickiewicza-Żeromskiego to absurd do kwadratu. Wygląda na to, że jej poprawa i doprowadzenie do stanu względnej logiczności nie jest w niczyim interesie. Lepiej postawić fotoradar, bo to przynosi dochody.

23 stycznia, 12:18, Gość:

Piedrolisz przygłupie. To skrzyżowanie się nie zmieniło po remoncie, a organizacja ruchu to kwestia zaprogramowania świateł.

Drogie dziecko, na twoje szczęście nie traktuję cie poważnie, wiec twoje inwektywy mnie nie obchodzą.

Wbrew temu co piszesz, to skrzyżowanie zmieniło się w trakcie bezsensownej przebudowy i takie są tego skutki Co do organizacji ruchu to każdy widzi jak to wygląda w Łodzi i na opisywanym skrzyżowaniu.

G
Gość
23 stycznia, 9:45, Gość:

Przypominam, że jednym z uzasadnień absurdalnej przebudowy trasy w-z było zwiększenie bezpieczeństwa. I nagle okazuje się ,że kilka skrzyżowań - do tej pory niczym się nie wyróżniających - staje się nagle bardzo niebezpieczne. I nikt się tym faktem jakoś nie interesuje, nikogo to nie dziwi.I żaden urzędnik nigdy za to nie odpowie.

P.S Organizacja ruchu na skrzyżowaniu Mickiewicza-Żeromskiego to absurd do kwadratu. Wygląda na to, że jej poprawa i doprowadzenie do stanu względnej logiczności nie jest w niczyim interesie. Lepiej postawić fotoradar, bo to przynosi dochody.

Piedrolisz przygłupie. To skrzyżowanie się nie zmieniło po remoncie, a organizacja ruchu to kwestia zaprogramowania świateł.

b
brawo

Bardzo dobry pomysł. Fotoradary rejestrujące przejazdy na czerwonym powinny stanąć na większości skrzyżowań. To co wyprawiają kierowcy woła o pomstę do nieba. Połowie powinni zabrać prawo jazdy. a co do kolegi który podpisał się jako

Gość.....!!!Masz rację. To skrzyżowanie powinno być przebudowane, zmieniona organizacja ruchu i świateł. Lecz ten fotoradar na pewno wpłynie na myślenie kierowców. Zobaczycie.....

G
Gość

Przypominam, że jednym z uzasadnień absurdalnej przebudowy trasy w-z było zwiększenie bezpieczeństwa. I nagle okazuje się ,że kilka skrzyżowań - do tej pory niczym się nie wyróżniających - staje się nagle bardzo niebezpieczne. I nikt się tym faktem jakoś nie interesuje, nikogo to nie dziwi.I żaden urzędnik nigdy za to nie odpowie.

P.S Organizacja ruchu na skrzyżowaniu Mickiewicza-Żeromskiego to absurd do kwadratu. Wygląda na to, że jej poprawa i doprowadzenie do stanu względnej logiczności nie jest w niczyim interesie. Lepiej postawić fotoradar, bo to przynosi dochody.

Dodaj ogłoszenie