Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

W Łodzi rusza program, który ma pomóc starszym i niepełnosprawnym w załatwieniu urzędowych spraw

Karolina Brózda
Karolina Brózda
Niepełnosprawni i starsi łodzianie, którzy mają problemy z poruszaniem się, a muszą załatwić urzędową sprawę, niebawem dostaną nietypową pomoc - urzędnik przyjdzie do nich do domu. Łódzki Urząd Miejski rusza z projektem „Mobilny urzędnik”.

- Celem będzie przede wszystkim pomoc w wypełnieniu dokumentów, które później nasz pracownik sam zawiezie do urzędu - mówi Katarzyna Tręda-Pisera, łódzki rzecznik osób niepełnosprawnych. - Naszą pomoc kierujemy szczególnie do osób, które mają znaczny stopień niepełnosprawności, choroby neurologiczne, ograniczoną możliwość swobodnego poruszania się, która uniemożliwia samodzielną wizytę w urzędzie miasta.

Projekt rusza od 1 lutego br. Żeby umówić się na wizytę, trzeba będzie zadzwonić pod numer (42) 638 45 40.

- Planujemy, żeby mobilni urzędnicy „poszli w miasto” we wtorek 15 lutego - tłumaczy Katarzyna Tręda-Pisera. - A każde następne wizyty były umawiane na kolejne czwartki i wtorki. Oczywiście, jeśli zgłosi się do nas osoba, która tej pomocy będzie chciała wcześniej, pojedziemy, kiedy będzie trzeba.

Do mieszkańca potrzebującego pomocy dotrze dwójka urzędników: pracownik biura łódzkiego Rzecznika Osób Niepełnosprawnych oraz Wydziału Zarządzania Kontaktami z Mieszkańcami. Chodzi nie tylko o zadania, w których poszczególne osoby się specjalizują, ale także o względy bezpieczeństwa i przejrzystości.

- Z pilotażu tego programu, który przeprowadziliśmy od grudnia 2020 do czerwca 2021 roku wiemy, że większość spraw, z którymi zwracają się osoby mające problem z poruszaniem się, jest związana ze specyfiką działania Rzecznika Osób Niepełnosprawnych - dodaje Katarzyna Tręda-Pisera. - Pomożemy więc np. przy wydaniu Łódzkiej Karty Bez Barier, która uprawnia do szeregu ulg i zniżek, przy przyjęciu wniosku o abonament parkingowy, przy skorzystaniu z projektów kierowanych do osób z niepełnosprawnościami, a także w skompletowaniu i złożeniu wniosku mieszkaniowego czy zgłosimy do innej instytucji każdy problem, z którym zwróci się mieszkaniec.

Z kolei pracownik Wydziału Zarządzania Kontaktami z Mieszkańcami pomoże przy założeniu profilu zaufanego, co usprawnia sprawy urzędowe i pozwala załatwiać je bez wychodzenia z domu.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany