Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

W Łodzi rozrasta się baza hotelowa. Przybywa także turystów, choć rynek hotelarski opiera się na wizytach biznesowych

(pij)
Na początku marca br. oddany do użytku ma zostać w Łodzi hotel sieci Puro przy zbiegu ul. Zachodniej z Ogrodową.
Na początku marca br. oddany do użytku ma zostać w Łodzi hotel sieci Puro przy zbiegu ul. Zachodniej z Ogrodową. Piotr Jach
Jeśli wszystkie planowane inwestycje hotelarskie zostaną zrealizowane w terminie, łódzka baza hotelowa wzbogaci się do 2021 r. o około tysiąc dodatkowych pokoi. Będzie to przyrost aż o 20 procent, bo obecna baza noclegowa miasta obejmuje 4295 pokoi z 7820 łóżkami.

– Rynek hotelowy świetnie się w Łodzi rozwija – cieszy się Tomasz Koralewski, prezes Łodzkiej Organizacji Turystycznej. – Dopiero co grupa Arche oddała do użytku aparthotel przy ul. Matejki, a już na początku marca drzwi otworzy dla gości hotel Puro przy zbiegu ul. Zachodniej z Ogrodową, a 150 metrów od tego obiektu powstaje hotel marki Legs. Mówi się też o aparthotelu na rogu ul. Nowomiejskiej i Ogrodowej, a w planach są następne obiekty skategoryzowane jako hotele.

Łodzianie czekają na hotel Hampton by Hilton, który ma powstać w kompleksie Hi Piotrkowska 155 do 2020 r. W tym samym terminie otwarty ma zostać hotel spółki Center przy ul. Piotrkowskiej 94. Grupa Arche zapowiada inwestycję znaną jako Nowa Kaliska u zbiegu al. Włókniarzy a al. Mickiewicza, która będzie łączyć funkcje mieszkalne, hotelowe i biurowe. Nie zapominajmy też, że hotel ma powstać w Nowym Centrum Łodzi, na terenach kupionych przez Ghelamco.

– Wielomilionowe inwestycje hotelowe nie powstają przypadkowo. Decyzje o ich lokalizacji zapadają w oparciu o dogłębne analizy, które wskazują najlepiej rozwijające się rynki, a to bardzo dobrze rokuje dla miasta – dodaje Koralewski.

Łódzki rynek hotelowy zwyczajowo opiera się głównie na klientach biznesowych, wśród których prym wiodą uczestnicy odbywających się w mieście konferencji i szkoleń. To zasługa centralnego położenia miasta w Polsce i dobrej infrastryktury komunikacyjnej. Jednak coraz więcej przybywa do Łodzi zwykłych turystów. Wabikiem okazują się m.in. udane imprezy masowe, najskuteczniejszym z nich jest Light.Move. Festival, w terminie którego trudno znaleźć w Łodzi nocleg. Według prognoz agencji Walter Hertz zawartych w wydanym niedawno raporcie „Rynek hotelowy w Łodzi”, który powstał na zamówienie Biura Obsługi Inwestora UMŁ, miasto zamknie ubiegły rok wynikiem ok. 860 tysięcy noclegów udzielonych przyjezdnym. Jeszcze pięć lat wcześniej było to 515 tys.

Zobacz też: na Widzewie złodzieje wysadzili bankomat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany