Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

W kamienicy przy Przybyszewskiego cześć mieszkań nie ma ogrzewania. Za wynajem odpowiada firma Mzuri. Sprawą zajęła się policja

Alicja Zboińska
Alicja Zboińska
Co dzieje się w kamienicy przy ul. Przybyszewskiego 19 w Łodzi?
Co dzieje się w kamienicy przy ul. Przybyszewskiego 19 w Łodzi? Krzysztof Szymczak
Część lokatorów z kamienicy przy ul. Przybyszewskiego 19 nadal ma problemy z ogrzewaniem wynajmowanych mieszkań. Po interwencji mediów awaria, która trwała kilka tygodni, została usunięta, ale w kilku mieszkaniach znów pojawiły się problemy. Sprawą zajmuje się policja.

O kłopotach lokatorów z kamienicy przy ul. Przybyszewskiego 19 w Łodzi pisaliśmy 17 grudnia. Skarżyli się wówczas, że od kilku tygodni nie działa ogrzewanie, a skargi kierowane do firmy Mzuri, z którą mają umowę na wynajem mieszkań, nic nie dają.

W takiej sytuacji był m.in. 68-letni Zbigniew Hentkowski, który w tej kamienicy mieszka od lipca ubiegłego roku. Za wynajem 16-metrowego lokalu płaci 1350 zł miesięcznie, a ta kwota obejmuje także opłatę za wszystkie media, w tym ogrzewanie.

Poprzedniej zimy wszystko było w porządku, dlatego w lipcu przedłużyłem umowę najmu o kolejny rok - tak mówił pan Zbigniew w połowie grudnia. - Gdy kilka tygodni temu zaczęły się kłopoty z ogrzewaniem, od razu poinformowałem o tym pracowników firmy Mzuri. Nic to jednak nie dało, z odpowiedzi na moje mejle nic nie wynika, a ciepła jak nie było, tak nie ma. Siedzę w domu w zimowej kurtce, a gdy przemarznę, to kładę się w niej do łóżka. Nie jestem jedyną osobą w takiej sytuacji.

Naprawa, która pomogła na krótko

Od firmy Mzuri usłyszeliśmy wówczas, że skargi złożyło 9 lokatorów, problem nie leży po jej stronie, a administratora, czyli Grupy Pro. Okazuje się, że po interwencji mediów w mieszkaniach marznących lokatorów pojawili się pracownicy, którzy przez kilka godzin walczyli z awarią.

Dostarczyli grzejniki elektryczne i zobowiązali się do pokrycia połowy rachunków

Skończyli przed godz. 22 i wreszcie wróciło ciepło - mówi pan Zbigniew. - Przez kilka dni było super, po czym ogrzewanie znów się zepsuło. Firma dostarczyła nam jednak grzejniki elektryczne i zobowiązała się do pokrycia połowy rachunków.

Rzecznik konsumentów powiadamia policję ws.

Jeszcze przed pojawieniem się pracowników pan Zbigniew udał się do biura Miejskiego Rzecznika Praw Konsumentów w Łodzi i złożył oficjalną skargę. O sprawie została także powiadomiona policja.

Powiadomiłam policję, gdyż długotrwały brak ogrzewania naraża lokatorów na utratę zdrowia i życia - mówi Anna Mlostoń-Olszewska, miejski rzecznik praw konsumentów w Łodzi. - Skierowałam też wystąpienie do firmy Mzuri, czekam na wyjaśnienia.

Rzecznik przypomina, że strony wiążą zapisy umowy, a zgodnie z nią lokatorzy mają mieć zapewnione ciepło. Gdy tak się nie dzieje, mają prawo do obniżki czynszu.

W firmie Mzuri twierdzą, że nie dotarły do nich skargi na ponowny zanik ogrzewania w części mieszkań kamienicy przy ul. Przybyszewskiego 19.

Co dzieje się w kamienicy przy ul. Przybyszewskiego 19 w Łodzi?

W kamienicy przy Przybyszewskiego cześć mieszkań nie ma ogrz...

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany