18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Volkswagen Passat Alltrack. Jeszcze nie terenówka [zdjęcia]

ryszard m. perczak
.
. ryszard m. perczak
Volkswagen ma już w ofercie czteronapędowego passata - 4Motion. Dlaczego zatem wymyślono jeszcze alltracka? Co ciekawe, ta odmiana passata może występować także tylko z napędem na przód.

.

Ta wersja powstała na bazie klasycznego passata kombi. Uzupełniono ją jedynie kilkoma drobiazgami, jak osłony pod podwoziem. Nawet zwiększony o 3,5 cm prześwit nie zmienił zasadniczo sylwetki tego modelu. Tego, że to wersja specjalna, dowiemy się z niewielkiego znaczka z napisem ALLTRACK na grillu i pokrywie bagażnika

Próżno szukać jakichś specjalnych akcentów również w kabinie samochodu. Jest identyczna z tą, jaką znajdziemy w normalnym passacie. Dopiero uważniejsze przyjrzenie się wnętrzu pozwoli dostrzec napis Alltrack na klimatyzacji i przycisk Off-road na tunelu środkowym. Ogólnie, jak to w passacie: prosto, wygodnie i funkcjonalnie.

170 KM i moment obrotowy wynoszący 350 Nm pozwalają uterenowionym passatem odważniej zjeżdżać z utwardzonej drogi. Nawet załadowany po dach dawał sobie radę na piaszczystej nawierzchni pod górę. Dobrze sprawdziła się w testowanym egzemplarzu skrzynia DSG. Średnie zużycie paliwa zanotowane podczas naszego testu to tylko 6,0 l/100 km.

Wspomniana funkcja Off-road ma wspierać kierowcę poprzez dostosowanie niektórych systemów w samochodzie do warunków panujących w terenie. Po jej włączeniu np. ABS zaczyna później działać. Dzięki temu podczas jazdy po żwirze przed oponą tworzy się hamujący klin. Pakiet Off-road ma również tzw. asystenta ułatwiającego ruszanie pod górę. Poza tym jego włączenie zmienia np. sposób działanie mechanizmów różnicowych (EDS).

Passat alltrack nie jest autem terenowym. Mimo napędu przenoszonego na wszystkie koła ma dość mały prześwit (16,5 cm), aby bez obaw próbować pokonywać nierówności drogowe bądź podjeżdżać pod ostrzejsze wzniesienia. Za to w czasie jazdy po śliskiej nawierzchni bądź szutrze prowadzi się pewnie. Tyle że do tego nie jest potrzebna wersja alltrack, gdyż wystarczy 4Motion. 19 tys., jakie trzeba dopłacić za tego passata w porównaniu do zwykłej wersji kombi z przednim napędem, to trochę dużo, jak na to, co otrzymujemy w zamian. Są jednak kierowcy, dla których będzie to wymarzone auto. Zachowując bowiem cechy wygodnego kombi klasy średniej, dokłada pewność prowadzenia i większą niż typowa sprawność na drogach gruntowych.

ZOBACZ INNE NASZE TESTY

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany