Wyszukiwarka wyborcza

Wybory Parlamentarne

Sprawdź, gdzie możesz zagłosować

UWAGA! ZMIANA ORGANIZACJI RUCHU. Rozpoczęła się przebudowa Sybiraków [zdjęcia, WIZUALIZACJA]

(IZJ)
W środę (27 lipca) ruszyła przebudowa ronda Sybiraków. Powstanie w tym miejscu bezpieczniejsze i poprawiające organizację ruchu rondo turbinowe. Prace spowodują zmiany w organizacji ruchu i utrudnienia w ruchu kołowym.


Zmiany w organizacji ruchu

Od środy została wprowadzona wstępna organizacja ruchu polegająca na wygrodzeniu wewnętrznych pasów na rondzie oraz przed wjazdem na skrzyżowanie. Ma to na celu przygotowanie terenu pod przebudowę. Nie wiążę się to z zmianami w komunikacji miejskiej ani nie powoduje zamknięcia jakiekolwiek relacji dla samochodów.

Z niedzieli na poniedziałek (31 lipca na 1 sierpnia) nastąpi wprowadzenie docelowej organizacji ruchu na czas remontu. Prace obejmują również przebudowę ciepłociągu, przebudowę infrastruktury podziemnej i wytyczenie nowej geometrii skrzyżowania.

Przejazd przez rondo będzie możliwy wyłącznie na prawoskrętach. Zamknięta zastanie cała tarcza skrzyżowania. Wyznaczone zostaną tylko ciągi piesze przez skrzyżowanie. Jadąc z poszczególnych kierunków kierowcy będą musieli skręcić w prawo, a następnie zawrócić na najbliższym skrzyżowaniu lub skorzystać z dwóch dodatkowych zawrotek. Pierwsza po zachodniej stronie ul. Przybyszewskiego, a druga na ul. Puszkina przed ul. Wujaka. Pozwoli to ograniczyć utrudnienia na skrzyżowaniu z ul. Lodową i ul. Wujaka. W pozostałych relacjach będzie możliwe zawracanie przy ul. Andrzejewskiej i przy pętli przy ul. Czajkowskiego.


Zmiany w komunikacji miejskiej

Linie tramwajowe 3 i 8 pozostają bez zmian i będą przejeżdżać przez rondo Sybiraków. Linie autobusowe 55, 64, 69, 69A, 77, 82, 82A, 96 i N5 będą korzystać z zawrotek, co pozwoli na obsługę tras w pełnym zakresie i przystanków zlokalizowanych przy rondzie Sybiraków. Jedynie autobusy jadące z Olechowa prosto ulicą Przybyszewskiego skręcając w prawo w Puszkina zatrzymają się na przystanku dopiero po zawróceniu. Spowodowane jest to trudnościami w włączeniu się do ruchu i wykonaniu manewru zawracania po zatrzymaniu się na wcześniejszym przystanku.

*****
Rondo turbinowe to większe bezpieczeństwo i poprawa organizacji ruchu. Wybierając odpowiedni pas kierowca zostanie poprowadzony przez całe skrzyżowanie w odpowiednim kierunku. Nowa geometria skrzyżowania będzie bardziej czytelna dla kierowców i nakreśli pierwszeństwo przejazdu. Dodatkowo na samym rondzie pojawi się wiele nowych nasadzeń. Z nowej infrastruktury będzie można korzystać przed 1 listopada.

Wideo

Komentarze 24

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone ze względu na ciszę wyborczą i zostanie włączone po jej zakończeniu.

Podaj powód zgłoszenia

M
Marek

Masz 100 % racji, Wszystkim prawidłowo korzystającym z tego ronda, winno zależeć aby była tam taka organizacja ruchu, która zapewniała by tym prawidłowo jadącym (pasażerom autobusów i tramwajów też) bezpieczeństwo. A teraz nie zapewnia jak wiemy z doniesień prasowych o tragicznych wypadkach. Na Rondzie Lotników Lwowskich nie było takich tragicznych wypadków. Były prozaiczne stłuczki. A od momentu pomalowania w turbinowe pasy ruch się jeszcze uspokoił. A mimo to ze względu na duży ruch i kłopoty z wjazdem na rondo tramwaju, dodano światła ułatwiające tramwajowi wjazd/zjazd na/z rondo/a. Teraz jest jeszcze bezpieczniej i spokojniej. Jak piszesz problem tkwi w kształcie ronda. Na rondo LL wjeżdżamy po stycznej do okręgu i nawet nie trzeba znaków aby się zorientować, że wjeżdżamy na rondo i winni jesteśmy ustąpić pierwszeństwa pojazdom jadącym po rondzie. Ewentualna kolizja to boczna stłuczka a nie czołowo boczne uderzenie. Dodatkowo z racji pasów tuż przed rondem z dużym ruchem pieszych (przystanki tramwajowe) samochody wjeżdżają na rondo LL a małą szybkością, bo dopiero ruszyły po przepuszczeniu pieszych na pasach. Rondo Sybiraków jest kwadratowe i nie zmusza do zwolnienia (pasy daleko, mało uczęszczane) i włączenia się po stycznej tak jak na rondzie LL. Na pewno po przebudowie będzie bezpieczniejsze, ale żadne rozwiązanie drogowe nie zapewnia 100 % bezpieczeństwa. Na Youtube można zobaczyć jak przez rondo na wprost przez centralną wyspę, niejednokrotnie wysoką przelatuje samochód/TIR z zagapionym w telefon/śpiącym kierowcą etc. Poza tym na rondzie LL można trakcie pokonywania ronda zmieniać pasy ruchu i tym samym wyjechać z ronda tam gdzie zamierzaliśmy. Na rondzie Sybiraków musimy podjąć przed wjazdem decyzję który pas zająć aby wyjechać tam gdzie zamierzaliśmy. Może to na początku tworzyć problemy.

e
el_gato

uwielbiam takich miśków.... rondo z największą chyba ilością wypadków/ofiar od kilkunastu lat, wiele tłumaczeń dlatego tak jest (zła geometria, nie wymuszająca zwrócenia uwagi na utratę pierwszeństwa itd) a ten radośnie pisze, że najłatwiejsze rondo. Chciałeś błysnąć, chciałeś być taki elo mądruś skandalista? Jeśli dzieje się źle, tam i głównie tam, to czas przyjąć do wiadomości, że może coś jest nie tak z tym rondem. Chyba, że wg Ciebie akurat w tym miejscu następuje gwałtowne obniżenie IQ prowadzących.

G
Gość

najpierw jedną część zrobią potem druga tak żeby ruch się odbywał nie spieszą się z tym bo dofinansowanie z Unii na wybudowanie nowego dostana dopiero w 2017r

G
Gość

bo będą oddzielone separatorami.

R
Robert

Teraz to bd sie tlukli na turbinowym po zwyklym nie umieja jezdzic i bd wbijac na sasiednie pasy. Sa tacy co nie patrza na znaki i beda po ciaglych jezdzili ehh trzeba kamerke do auta wsadzic chyba

G
Gary

Gdybym nie wiedział, że głupota to bym pomyślał, że prowokacja.

c
chris

Problemem tego ronda było to, że wcale nie przypominało ronda. Tradycyjne rondo wymaga od kierowcy kręcenia kierownicą. Zarówno przy wjeżdzie, w trakcie pokonywania, jak i przy wyjeżdzie. W przeciwnym razie wjeżdża się w wysepkę, krawężnik, trawnik itd. Na tym rondzie mogłeś spokojnie przebić się prosto bez choćby najmniejszego ruchu kółkiem czyli tak jak na zwykłym skrzyżowaniu poprzecznym. Stąd te pomyłki i tyle ofiar.

w
w tym miejscu

powinno się zakuć w dyby na rynku i obrzucać zbukami.

z
zobaczyć

jak będzie wyglądał ruch na wprost Przybyszewskiego po turbo głupocie.

a
alicja z czarów

tak urzędnicy chwalą swoją boginię ZDANOWSKĄ za trzykrotny remont tego ronda ---wszyscy za to płacimy a muzyka gra i ZDANOWSKA tańczy na stole na misji gospodarczej promując siebie i ŁÓDŹ

x
xs

zlikwidowac te swiatla przed rondem, zlikwidowac rondo, postawić swiatla. ruchu tam az tak dużego nie ma wiec korkowac sie nie bedzie

D
Denu

Jest to najłatwiejsze rondo w Łodzi. Widać z daleka czy możesz jechać czy też nie. Nic trudnego puszczasz lewą stronę. Tylko idiota wymusza tam pierwszeństwo.

O
O2

CO ZE SPRAWĄ p Nity prokuratura nic nie zrobiła? Tam umarło bardzo wiele ludzi w wypadkach .

i
ixi

Jeszcze wiadukt Przybyszewskiego/ Niciarniana czeka na wyburzenie, chyba że się sam zawali po najbliższej zimie.
Oczywiście nie można było tego zrobić podczas przebudowy Przybyszewskiego, bo po co.

a
ale

będzie jeszcze gożej niż było bo to dla łódzkich flaków nowośc takie rondo turbinowe

Dodaj ogłoszenie