Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Uwaga! Naciągacze ciągle w akcji! Nie podpisuj niekorzystnych umów. Do łódzkiego miejskiego rzecznika konsumentów wpłynęło 810 skarg.

(JED)
Małgorzata Cieloch, rzecznik prasowy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w Warszawie prezentuje jeden z bilbordów łódzkiej kampanii.
Małgorzata Cieloch, rzecznik prasowy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w Warszawie prezentuje jeden z bilbordów łódzkiej kampanii. Agnieszka Jedlińska
Seniorzy to grupa społeczna, która jest najbardziej narażona na działanie nieuczciwych handlowców. Do łódzkiego miejskiego rzecznika konsumentów wpłynęło 810 skarg od seniorów, którzy zostali namówieni przez firmy telekomunikacyjne na zawarcie niekorzystnych dla siebie umów. Skargo dotyczyły też zakupu bardzo drogich urządzeń AGD łub rehabilitacyjnych.

W całej Łodzi rusza akcja uświadamiania seniorów i ich najbliższych o zagrożeniach jakie płyną ze strony nieuczciwych handlowców. Akcja informacyjna na monitorach w pojazdach MPK (ruszy jeszcze w tym tygodniu) i na przystankach oraz na dwóch miejskich targowiskach Górniak i Zielony Rynek (komunikaty głosowe nadawane przez radiowęzeł) ma uczulić wszystkich łodzian na zagrożenia. Starsi muszą pamiętać, że bezpłatne zaproszenie na pokaz kulinarny, prezentacja nowoczesnych urządzeń AGD, czy kołder z wyjątkowej wełny to nic innego jak wabik na naiwnych seniorów.

Starsi ludzie łatwo ulegają manipulacji, a w czasie takich prezentacji nie padają zwykle żadne istotne informacje, łącznie z tą, że za zakupiony produkt trzeba będzie przez wiele lat płacić wysokie raty.

- Uczestnicy takich prezentacji nie są informowani, że wciągu 14 dni mogą zwrócić zakupiony towar - tłumaczy Małgorzata Cieloch, rzecznik prasowy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w Warszawie. - Tymczasem mieliśmy sprawy sprzedawania bardzo drogich pakietów ubezpieczenia zdrowotnego na kwotę 16 tysięcy złotych.

Akcja informacyjna (w całej Polsce prowadzona jest od 14 marca) ma nie tylko uczulić seniorów i zwrócić ich uwagę na zagrożenia jakie na nich czyhają , ale przede wszystkim uświadomić ich bliskim: dzieciom, wnukom, a nawet sąsiadom, że osoby starsze wymagają naszej szczególnej troski, a gdy już wiemy, że zostali naciągnięci na jakiś kosztowny zakup to trzeba im pomóc sytuację odkręcić.

- Warto zgłaszać każdy taki przypadek, bo starsi ludzie nie zdają sobie sprawy, że podpisują umowę na nowe usługi telekomunikacyjne, a nie przedłużają starej umowy - dodaje Anna Mlostoń-Olszewska, miejski rzecznik konsumentów w Łodzi. - A takich nieuczciwych przedstawicieli handlowych jest wielu. Potem okazuje się, że nowa umowa jest bardzo niekorzystna, wiąże się z dodatkowymi kosztami.

Pogoda na środę:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany