Twarze łódzkiej gastronomii. Branża wychodzi z kryzysu po zamknięciu w stanie epidemii

Piotr Jach
Piotr Jach
ŁCW?Krzysztof Rosiak
W Łodzi ruszyła kampania outdoorowa, poświęcona twarzom lokalnej gastronomii. To inicjatywa Łódzkiego Centrum Wydarzeń, która ma na celu wsparcie lokali i restauracji w trakcie epidemii.

Na wszystkich citylightach w mieście pojawiły się portrety pracowników lokalnej gastronomii – szefów kuchni, kelnerek, barmanów. Kampania jest kolejnym z elementów wsparcia branży gastronomicznej w Łodzi w wyjątkowo trudnym dla niej okresie.
– Od pierwszego dnia ogłoszenia zamknięcia gastronomii podjęliśmy szereg działań mających wesprzeć restauracje i lokale najdotkliwiej dotknięte epidemią. – mówi Piotr Kurzawa, manager Ulicy Piotrkowskiej.

Dział Ulicy Piotrkowskiej przy Łódzkim Centrum Wydarzeń koordynował akcje solidaryzujące przedsiębiorców, aktywnie wspierał projekt „Nadchodzą posiłki”, mający na celu dostarczanie jedzenia przez łódzkich restauratorów do pracowników ochrony zdrowia oraz koordynował przekazanie środków ochronnych dla pracowników służb bezpieczeństwa od branży „beauty” ulicy Piotrkowskiej. ŁCW wraz z Jemy w Łodzi współorganizowało dwa festiwale kulinarne w ramach edycji z dowozem do domu, które okazały się ogromnym sukcesem. W tym trudnym czasie, kiedy lokale nie mogły swobodnie funkcjonować i przyjmować gości, restauratorzy zanotowali wzrost obrotów o nawet 150%!

Jakub Borkowski, pracownik restauracji „Drukarnia” w łódzkim Off Piotrkowska Center przyznaje, że pierwsze dni po otwarciu restauracji były bogate w klientów, a wszyscy goście stosują się do zaleceń sanitarnych.

– Odpukać w niemalowane! Szok minął i ludzie wracają do jedzenia na mieście, a wszystko zmierza ku normalności. Mamy nadzieję, że nie zaskoczy nas już taka sytuacja. Klienci zdecydowanie nie odwiedzają „Gruzińskiego Bistro” tak tłumnie i są bardzo ostrożni – mówi Monika Jaworska, właścicielka bistro.

– Spodziewaliśmy się, że ruch będzie dużo mniejszy, ale powrót do normalności zaskoczył nas pozytywnie. Klienci chętnie wrócili do jedzenia na miejscu i weekendy mamy zapełnione rezerwacji. Nasza sytuacja była wyjątkowa, ponieważ lokal otworzył się tuż przed wybuchem pandemii, więc dodatkowo zadziałał u nas efekt nowości – mówi Damian Marchlewicz, szef kuchni „Komediowa”, restauracji Rafała Paczesia.

Pierwszy etap kampanii, czyli wirtualny spacer po Ulicy Piotrkowskiej wystartował 5 maja. Kampania outdoorowa ruszyła w tym tygodniu, a na citilightach i gablotach ujrzymy 28 pracowników branży gastronomicznej łódzkich lokali. Zdjęcia wykonał Krzysztof Rosiak.

Ćwiczenia WOT w pasie przygranicznym z Białorusią

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie