Tunelem do dworca Łódź Fabryczna można już pokonać 900 metrów [ZDJĘCIA, FILM]

(gb)
Betonowe ściany, sufit i podłoga. Co kilkadziesiąt metrów świetlik w suficie, przez który wpadają promienie słoneczne. W oddali na górze piachu stoi koparką. Łyżką wybiera urobek i wrzuca go na wywrotki, tak wygląda od środka tunel, którym pociągi dojeżdżać będą do dworca Fabrycznego.

W środę dziennikarze mogli zwiedzić tunel. Wejście do niego znajduje się około 400 m za ul. Niciarnianą. Na razie wjeżdżają do środka tylko ciężarówki i maszyny budowlane. Jednak 30 września przyszłego roku mają być już tam tory, a pierwszy pociąg tunelem będzie zjeżdżał do głębokości 16,5 m pod ziemię, by w części stacyjnej dworca Fabrycznego zatrzymać się przy peronach.

- W części tunelowej na odcinku od ul. Niciarnianej do ul. Kopcińskiego zbudowano już wszystkie ściany szczelinowe oraz strop, a tunel ma już 900 metrów prześwitu, z tego odcinka wciąż wybierana jest ziemia. Tam gdzie można budowana jest płyta denna o grubości 0,8 m. Wykonano ok. 20 proc. tej płyty. Na tzw. chudym betonie, który stanowi warstwę przygotowawczą, układana jest izolacja wodoszczelna - informuje Katarzyna Rumowska, rzecznik prasowy konsorcjum firm budujących dworzec i tunel. - Natomiast na odcinku od Kopcińskiego do stacji trwają prace przy budowie ścian szczelinowych.

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

a
a

amerykanskie slamsy radzę omijać, bo łatwo można stracić swoje cenne życie.

1410

Qurwa Ameryka Panie!

Dodaj ogłoszenie