W środę dziennikarze mogli zwiedzić tunel. Wejście do niego znajduje się około 400 m za ul. Niciarnianą. Na razie wjeżdżają do środka tylko ciężarówki i maszyny budowlane. Jednak 30 września przyszłego roku mają być już tam tory, a pierwszy pociąg tunelem będzie zjeżdżał do głębokości 16,5 m pod ziemię, by w części stacyjnej dworca Fabrycznego zatrzymać się przy peronach.
- W części tunelowej na odcinku od ul. Niciarnianej do ul. Kopcińskiego zbudowano już wszystkie ściany szczelinowe oraz strop, a tunel ma już 900 metrów prześwitu, z tego odcinka wciąż wybierana jest ziemia. Tam gdzie można budowana jest płyta denna o grubości 0,8 m. Wykonano ok. 20 proc. tej płyty. Na tzw. chudym betonie, który stanowi warstwę przygotowawczą, układana jest izolacja wodoszczelna - informuje Katarzyna Rumowska, rzecznik prasowy konsorcjum firm budujących dworzec i tunel. - Natomiast na odcinku od Kopcińskiego do stacji trwają prace przy budowie ścian szczelinowych.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?