1/6
W Łodzi są już zasadnicze elementy 650-tonowej maszyny TBM -...

W Łodzi są już zasadnicze elementy 650-tonowej maszyny TBM - mechanicznego kreta o średnicy o 8,76 metów i 95 metrach długości. Dojechała ponad połowa wszystkich ciężkich elementów. W kolejnych dniach od producenta z Niemiec do Polski wyruszą ostatnie transporty.

Czytaj, zobacz ZDJĘCIA na kolejnych slajdach


2/6
– Łącznie transport obejmuje ponad 50 dużych elementów, w...

– Łącznie transport obejmuje ponad 50 dużych elementów, w większości o wadze kilkudziesięciu ton. Najcięższy ma wagę ok. 100 ton. To łożysko napędowe głowicy, część głównego napędu. Pozostałe ciężkie elementy to m.in. 65-tonowa centralna część głowicy skrawającej i 70-tonowa dolna część obudowy TBM – informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK, inwestora budowy tunelu.


Elementy tarczy przewożone są pojazdami i naczepami o specjalistycznej konstrukcji, dostosowanymi do ciężaru, wymiaru i kształtu każdego elementu. Przewóz, by ograniczać utrudnienia w ruchu, jest organizowany głównie nocą. Równocześnie standardowymi ciężarówkami o ładowności 24 ton odbywa się transport mniejszych części. To m.in. części kabin sterowniczych dla operatora maszyny, urządzenie do rozładunku tubingów (półokrągłe elementy obudowy tunelu, które połączone tworzą pierścień) oraz elementy czoła tarczy. Do końca stycznia cała tarcza ma być w Łodzi.

Czytaj na kolejnych slajdach


3/6
W Łodzi są już zasadnicze elementy 650-tonowej maszyny TBM -...

W Łodzi są już zasadnicze elementy 650-tonowej maszyny TBM - mechanicznego kreta o średnicy o 8,76 metrów i 95 metrach długości. Dojechała ponad połowa wszystkich ciężkich elementów. W kolejnych dniach od producenta z Niemiec do Polski wyruszą ostatnie transporty.

Czytaj na kolejnych slajdach


4/6
Po zmontowaniu i uruchomieniu TBM będzie posuwać się z...

Po zmontowaniu i uruchomieniu TBM będzie posuwać się z prędkością około 10-15 metrów dziennie. Maszyna będzie drążyła tunel, usuwała ziemię i montowała żelbetowe elementy konstrukcji. Drążenie tunelu małą tarczą rozpocznie się z komory przy ul. Długosza w kierunku ul. Stolarskiej. Długość pierwszego odcinka to ok. 550 m. Między ulicami Stolarską i Odolanowską, gdzie prace budowlane ruszyły pod koniec ubiegłego roku, zostanie usytuowana komora dla dużej tarczy TBM, która będzie drążyła tunel biegnący w kierunku dworca Łódź Fabryczna.
Drążenie tuneli rozpocznie się w połowie 2020 r. Zakończenie inwestycji planowane jest w 2022 roku.

Kontynuuj przeglądanie galerii
Dalej

Polecamy

Paska i świece w święconce. W Łodzi prawosławni i grekokatolicy obchodzą Wielkanoc

Paska i świece w święconce. W Łodzi prawosławni i grekokatolicy obchodzą Wielkanoc

Co musiałoby się wydarzyć, aby piłkarze ŁKS utrzymali się w ekstraklasie?

Co musiałoby się wydarzyć, aby piłkarze ŁKS utrzymali się w ekstraklasie?

Dominik Kun przed meczem Widzewa z Wartą Poznań

Dominik Kun przed meczem Widzewa z Wartą Poznań

Zobacz również

Co musiałoby się wydarzyć, aby piłkarze ŁKS utrzymali się w ekstraklasie?

Co musiałoby się wydarzyć, aby piłkarze ŁKS utrzymali się w ekstraklasie?

Rugbyści KS Budowlani WizjaMed goszczą Awenta Pogoń Siedlce

Rugbyści KS Budowlani WizjaMed goszczą Awenta Pogoń Siedlce