Tunel w Łodzi. Tarcza, która ma drążyć tunel kolejowy jest już w Łodzi ZDJĘCIA
– Łącznie transport obejmuje ponad 50 dużych elementów, w większości o wadze kilkudziesięciu ton. Najcięższy ma wagę ok. 100 ton. To łożysko napędowe głowicy, część głównego napędu. Pozostałe ciężkie elementy to m.in. 65-tonowa centralna część głowicy skrawającej i 70-tonowa dolna część obudowy TBM – informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK, inwestora budowy tunelu.
Elementy tarczy przewożone są pojazdami i naczepami o specjalistycznej konstrukcji, dostosowanymi do ciężaru, wymiaru i kształtu każdego elementu. Przewóz, by ograniczać utrudnienia w ruchu, jest organizowany głównie nocą. Równocześnie standardowymi ciężarówkami o ładowności 24 ton odbywa się transport mniejszych części. To m.in. części kabin sterowniczych dla operatora maszyny, urządzenie do rozładunku tubingów (półokrągłe elementy obudowy tunelu, które połączone tworzą pierścień) oraz elementy czoła tarczy. Do końca stycznia cała tarcza ma być w Łodzi.
Czytaj na kolejnych slajdach