Tunel średnicowy w Łodzi. Budowa łódzkiego metra. Ruszyła budowa podziemnej stacji Łódź Śródmieście

Jacek Zemła
Jacek Zemła
Nie jest prosto przejechać aleją Kościuszki przez skrzyżowanie z Zieloną... krzysztof szymczak
Zamknięcie ulicy Zielonej i obstawienie barierkami jej skrzyżowania z aleją Kościuszki poważnie utrudniło ruch w centrum Łodzi. O ile sama Zielona nie pełniła ostatnio istotnej roli dla ruchu samochodowego, o tyle Kościuszki to jedna z głównych arterii na osi północ - południe.

Tunel średnicowy w Łodzi

Od niedzieli kierowcy u zbiegu alei Kościuszki i ul. Zielonej napotykają zwężenie do jednego pasa ruchu w obu kierunkach i dziesiątki barierek uniemożliwiających skręt w którąkolwiek stronę. Wyłączono też sygnalizacje świetlną, co jednak wcale nie upłynniło przejazdu, bo po pasach wciąż przemieszczają się piesi od i do przystanków tramwajowych.

Niestety, lepiej nie będzie, natomiast na pewno będzie jeszcze gorzej. Zamknięcie ul. Zielonej na odcinku od Wólczańskiej do Piotrkowskiej związane jest z rozpoczęciem budowy podziemnego przystanku kolejowego Łódź Śródmieście. Ma on być zlokalizowany w tunelu, który pod skrzyżowaniem Zielonej i alei Kościuszki będzie biegł od strony Kozin do Dworca Fabrycznego. W pierwszej fazie budowy zamknięta zostanie tylko ulica Zielona, jednak po kilku miesiącach prace ziemne będą wymagały zamknięcia także alei Kościuszki. Nie będą tędy mogły jeździć samochody, ale ruch tramwajów zostanie utrzymany przez cały czas budowy.

W poniedziałek na skrzyżowaniu Zielonej i Kościuszki pracowało kilkudziesięciu robotników. Jedni demontowali chodniki, inni przekładali kable podziemnych instalacji. Trwały tzw. prace przygotowawcze przed wjazdem koparek i rozpoczęciem prawie 20-metrowej głębokości wykopu pod przyszłą podziemną stację.

Na zamknięcie skrzyżowania skarżyli się właściciele pobliskich sklepów, którzy nie mogli dojechać z towarem pod drzwi, ale musieli przewozić ciężkie palety wózkami. Na brak klientów skarżyła się też sprzedawczyni z budki z pieczywem usytuowanej na samym skrzyżowaniu. Barierki i brak możliwości przejścia spowodowały, że kupujących chleb było jak na lekarstwo.

Budowa tunelu średnicowego Łódź

Utrudnienia w tym rejonie Łodzi planowane są na dwa lata. Biorąc jednak pod uwagę, że drążenie samego tunelu pod miastem jeszcze się nawet nie rozpoczęło, można podejrzewać, że roboty w tym miejscu przedłużą się, być może nawet dwukrotnie.

Czy wzrośnie opłata za ZUS?

Wideo

Komentarze 9

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

K
KSZAKSPIR

erdolnie czy nieierdolnie ??Jak cos ebnie dajcie znac ok ??

P
Polkarp

No dobrze będą stacje ale czy pociągi będą i tunel bo jak na razie to nie ruszyła jeszcze jego budowa?!

D
Dorr

Rozwój jest potrzebny, ale nie kosztem całej reszty dróg, których stan w tym roku jest tak fatalny jak na pocz lat 90 tych..

s
skończą za 1000 lat

Tak bez końca ,rozgrzebane przy Ogrodowej ,rozgrzebane przy Legionów ,teraz przy Zielonej jak budują tunel to po co rozwalają ulicę o Rydza szkoda wspominać , grunt to bez przerwy udawać że się coś robi .

T
Trzask

powinni puścić ruch przez piotrkowską

Ł
Łodzianin
26 kwietnia, 21:09, K:

PO CO NAM TO CALE SMIESZNE "METRO" ROZUMIEM GDYBY TO BYLO POD CALYM MIASTEM ALE NIE TYLKO JAKAS KROTKA NITKA TO SIE NIE OPLACA... ALE KTOS KASE DOSTAL KTOS WZIAL ILE TRZEBA I TRZEBA ROBIC... GORZEJ JAK SIE KAMIENICE ZAWALA Z LUDZMI.

Po to, żebyś miał zagadkę, jak potrafisz takie bzdury wypisywać, to i potrafisz zagłębić się w lekturę celu inwestycji. Bez odbioru erudyto.

y
youtu.be/6SuaSffRnBQ

Zicher i Greg Nancock : ) : ) : ) : )

G
Gość

PADNA KOLEJNE SKLEPY BARY Z JEDZENIEM ITP

K
K

PO CO NAM TO CALE SMIESZNE "METRO" ROZUMIEM GDYBY TO BYLO POD CALYM MIASTEM ALE NIE TYLKO JAKAS KROTKA NITKA TO SIE NIE OPLACA... ALE KTOS KASE DOSTAL KTOS WZIAL ILE TRZEBA I TRZEBA ROBIC... GORZEJ JAK SIE KAMIENICE ZAWALA Z LUDZMI.

Dodaj ogłoszenie