Nie widać końca budowy drugiego z dwóch zaplanowanych wiaduktów pod torami na trasie Łódź — Koluszki. Chodzi o obiekt w Bedoniu, który miał być gotowy już jesienią, tymczasem do tej pory nie udało się zakończyć tej inwestycji. Wiadukt buduje spółka PKP Polskie Linie Kolejowe przy udziale finansowym gminy Andrespol. Na zakończenie budowy czekają natomiast mieszkańcy Łodzi, Bedonia, Andrespola i Brzezin, którzy codziennie przejeżdżają przez tory w drodze do pracy, szkoły czy na uczelnię.
Woleli nadkładać 20 km, niż stać pod szlabanami
Tunel w Bedoniu to jeden z dwóch nowych, bezkolizyjnych przejazdów pod torami na trasie Łódź — Koluszki. Pierwszy powstał w pobliżu stacji Gałkówek. Obie inwestycje mają ułatwić zarówno przejazd pociągów, jak i samochodów. Do tej pory na tych przejazdach tworzyły sią potężne korki, bo aut jeździ dużo, a ruch kolejowy na czterotorowej linii z Łodzi w kierunku Koluszek jest ogromny i przekracza 200 pociągów na dobę. To oznaczało konieczność częstego zamykania zapór i wstrzymywania ruchu aut. Doszło do tego, że niektórzy kierowcy woleli nadłożyć 20 km i pojechać autostradą A1 wiaduktem nad torami, niż stać po 20-30 minut pod szlabanami. Tymczasem po otwarciu tunelu średnicowego pod Łodzią częstotliwość kursowania pociągów jeszcze się zwiększy. Gdyby nie bezkolizyjne przejazdy w Bedoniu i Gałkówku pokonanie samochodem torów na tym fragmencie linii kolejowej stałoby się praktycznie niemożliwe.
Trzeba było zrobić dodatkowe odwodnienie
Niestety, budowa choć bardzo potrzebna, wciąż się ślimaczy. Inwestor tłumaczy, że już podczas trwania prac zaszła konieczność rozszerzenia ich zakresu i budowy dodatkowego odwodnienia. Inwestycja warta prawie 30 mln zł, na którą składają się PKP PLK oraz gmina Andrespol ma być jednak gotowa w pierwszym kwartale tego roku.
– Wiadukt w Andrespolu usprawni przewozy na trasie Łódź – Koluszki i dalej w kierunku Warszawy. W całym kraju dzięki współpracy z samorządami i wykorzystaniu środków unijnych, budujemy nowe przeprawy. Efektem realizacji projektów z Krajowego Programu Kolejowego jest wzrost bezpieczeństwa w przewozach kolejowych i transporcie drogowym – mówi Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Szerokość tunelu drogowego wynosić będzie ok. 12 m a długość przejazdu pod torami to ok. 24 m. W tunelu będzie jezdnia o szerokości 7 m oraz wytyczony ciąg pieszo-rowerowy. Wartość inwestycji to ok. 29,9 mln zł, z czego PLK przeznaczą 18,6 mln zł, a Gmina Andrespol 11,3 mln zł.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Były ukochany Maryli nieźle się urządził! Jasiński mieszka lepiej niż ona! | ZDJĘCIA
- Prywatne nagranie Sary James wyciska łzy z oczu. Oddała hołd ukochanej babci
- Kaźmierska wróci za kraty? Mecenas Kaszewiak mówi, dlaczego tak się nie stanie
- Czyżewska była polską Marilyn Monroe. Dopiero teraz dostała kwiaty na grób