Prezentacja mniejszej z tarcz TBM, która będzie drążyć tunel pod Łodzią miała się odbyć w poniedziałek, ale odwołały ją PKP Polskie Linie Kolejowe. Mimo, że budowa jest opóźniona o siedem miesięcy, tunel według zapowiedzi ma być gotów na grudzień 2021 r. i jest już wstępna siatka nowych połączeń, możliwych dzięki jego budowie. Niestety, bez połączeń międzynarodowych.
Drązenie tunelu pod Łodzią ma się rozpocząć w czerwcu. Ma być gotowy do końca 2021 r. Przejazd pod Łodzią od stacji Łódź Widzew do jego wylotu za Łodzią Kaliską ma trwać maksymalnie 15 minut.
CZYTAJ WIĘCEJ >>>>
Dziś z Łodzi do Wrocławia w ciągu doby odjeżdża tylko siedem pociągów: pięć z Widzewa i po jednym z Łodzi Fabrycznej i Kaliskiej. Tunel, gdy będzie gotowy, diametralnie ma tę liczbę zmienić na większą, a czas połączeń skrócić. Po oddaniu go do użytku, według wiceministra infrastruktury Andrzeja Bittela, co prawda „proponowane trasy będą zależały od przewoźników, którzy tworząofertęprzewozową”, ale już wiadomo, że PKP InterCity zamierza zakupić nowy tabor dla dalekobieżnych pociągów przejeżdżających przez Łódź. PKP IC zamierza puścić po zakończeniu budowy tunelu 8-11 par pociągów relacji Warszawa - Wrocław przez Łódź.
Inne nowe połączenia to Lublin - Poznań via Radom i Łódź - cztery pary pociągów na dobę.
Planowane są także relacje dalekobieżne przez Łódź Fabryczną do Trójmiasta, także z Krakowa i Katowic - od 8 do 11 par pociągów na dobę jeżdżących z częstotliwością co dwie godziny.