Tunel nabrał kształtu. Na placu budowy podziemnej drogi w Nowym Centrum Łodzi

Piotr Jach
Piotr Jach
Tunel podziemnej drogi budowanej w Nowym Centrum Łodzi ma już betonową podbudowę. Rozpoczęły się także prace ponad nim – na powierzchni, która zostanie przekształcona w woonerf.

Choć realizacja inwestycji ruszyła z rocznym opóźnieniem, po początkowym falstarcie prace rozpoczęte w ub.r. idą zgodnie z harmonogramem. Zakończenie budowy przewidziane jest na koniec 2021 r.
Podziemna droga o długości 500 metrów, która połączy ul. Kilińskiego z rondem pod al. Rodziny Scheiblerów (w śladzie dawnej ul. Hasa), będzie miała dwukierunkową jezdnię (po jednym pasie ruchu w obu kierunkach) poprowadzoną 6 metrów pod powierzchnią ziemi w tunelu o wysokości 4 metrów i szerokości 10 metrów. Wjazd do niej od ul. Kilińskiego znajduje się pomiędzy budynkami PGE, a biurowcem mBanku. Ma stanowić naturalne przedłużenie powstającego właśnie przebicia wewnątrzkwartałowego, dzięki któremu skomunikowane nowymi drogami zostaną ulice: Traugutta, Tuwima, Sienkiewicza i Kilińskiego.

ZOBACZ ZDJĘCIA - KLIKNIJ W GALERIĘ

Tunel nabrał kształtu. Na placu budowy podziemnej drogi w No...

Z podziemnej drogi wykonanych zostanie siedem zjazdów prowadzących do podziemnych parkingów budynków, które w przyszłości powstaną w tej części Nowego Centrum Łodzi, a przypomnijmy, że wzniesienie 3 budynków – biurowca, hotelu oraz budynku mieszkalnego – zapowiedziała tam firma Ghelamco (na wschód od budynków Bramy Miasta). Podziemna ulica ma prowadzić także do 3-poziomowego parkingu na 300 aut, który ma powstać pod rynkiem im. K. Kobro – kolejną inwestycją do zrealizowania między EC1 a dworcem Fabrycznym. Nie można też zapominać o projekcie budowy w NCŁ nowej siedziby łódzkiego magistratu. Jeśli do tego dojdzie, planowany woonerf wieść będzie (poprzez wspomniany wyżej rynek im. Kobro) bezpośrednio do łódzkiego ratusza.

Na powierzchni ponad podziemną drogą powstanie kolejny w Łodzi woonerf o powierzchni 12 tys. mkw., który rozciągać się będzie od EC1 do dworca Łódź Fabryczna. Przyjazna dla mieszkańców przestrzeń ma otworzyć dla łodzian tę część miasta.

Koszt inwestycji to 90 mln zł.

Kolno wolne od koronawirusa

Wideo

Komentarze 7

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
1 kwietnia, 23:42, xxx:

Jak słyszę słowo woonerf to ma odruch wymiotny. Zróbcie z całej Łodzi jeden wielki woonerf.

2 kwietnia, 02:16, Gość:

A ja mam ochotę cię os.rać.

2 kwietnia, 5:22, Gość:

Za głęboko pod ziemią jesteś matole.

Wyrzygałeś się już?

G
Gość
1 kwietnia, 21:47, po co ?:

Co za moda ,tunele ,tunele , 10 x drożej niż normalna droga ,kasy nikt nie ma ale koniecznie tunele , na wojnę szykują czy co ?

2 kwietnia, 9:12, Gość:

Już ci odpowiadam. Im droższy ten Miś tym lepiej.Nieliczni zarabiają ogromne pieniądze, reszta będzie spłacała miliardy zadłużenia. Przecież - jak to powiedział pewien "artysta" - trzeba 'je..ć biedę".

No to powiedziałeś. A teraz weź CBA i spróbuj udowodnić swoje oszczerstwa.

G
Gość
2 kwietnia, 07:23, Gość:

Nowe centrum dobije Piotrkowską. Skoro buduje tam firma Ghelamco swoje budynki to pewnie też płaci za wjazd do parkingów. A jeśli parking buduje Miasto to pewnie będą to płatne parkingi a zarobi na tym firma obsługująca parkomaty i powtórzy się sytuacja z Dworca Fabrycznego. Czy karta Łodzianina uprawnia do tańszego parkowania na Dworcu Fabrycznym? Redaktorzy są tacy mało dociekliwi.

Piotrkowska ( i całe centrum ) już leży i kwiczy. Miasto sprzedało Ghelamco działkę za jakieś 85 milionów a teraz na własny koszt buduje im podziemny dojazd za 90 milionów. Ot, taki biznes, na koszt podatnika. A żeby nie było marudzenia mieszkańców to opowiada im się bajeczki o uwalnianiu powierzchni dla ludzi.

Parking o którym mowa w artykule jest dopiero planowany.

G
Gość
1 kwietnia, 21:47, po co ?:

Co za moda ,tunele ,tunele , 10 x drożej niż normalna droga ,kasy nikt nie ma ale koniecznie tunele , na wojnę szykują czy co ?

Już ci odpowiadam. Im droższy ten Miś tym lepiej.Nieliczni zarabiają ogromne pieniądze, reszta będzie spłacała miliardy zadłużenia. Przecież - jak to powiedział pewien "artysta" - trzeba 'je..ć biedę".

G
Gość

Nowe centrum dobije Piotrkowską. Skoro buduje tam firma Ghelamco swoje budynki to pewnie też płaci za wjazd do parkingów. A jeśli parking buduje Miasto to pewnie będą to płatne parkingi a zarobi na tym firma obsługująca parkomaty i powtórzy się sytuacja z Dworca Fabrycznego. Czy karta Łodzianina uprawnia do tańszego parkowania na Dworcu Fabrycznym? Redaktorzy są tacy mało dociekliwi.

G
Gość
1 kwietnia, 23:42, xxx:

Jak słyszę słowo woonerf to ma odruch wymiotny. Zróbcie z całej Łodzi jeden wielki woonerf.

2 kwietnia, 02:16, Gość:

A ja mam ochotę cię os.rać.

Za głęboko pod ziemią jesteś matole.

E
Eryk

Wonerf. Beton

Tunel Kasa. Miliony. Brak miejsc parkingowych.

Dodaj ogłoszenie