Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Tunel nabrał kształtu. Na placu budowy podziemnej drogi w Nowym Centrum Łodzi

Piotr Jach
Piotr Jach
Tunel podziemnej drogi budowanej w Nowym Centrum Łodzi ma już betonową podbudowę. Rozpoczęły się także prace ponad nim – na powierzchni, która zostanie przekształcona w woonerf.

Choć realizacja inwestycji ruszyła z rocznym opóźnieniem, po początkowym falstarcie prace rozpoczęte w ub.r. idą zgodnie z harmonogramem. Zakończenie budowy przewidziane jest na koniec 2021 r.
Podziemna droga o długości 500 metrów, która połączy ul. Kilińskiego z rondem pod al. Rodziny Scheiblerów (w śladzie dawnej ul. Hasa), będzie miała dwukierunkową jezdnię (po jednym pasie ruchu w obu kierunkach) poprowadzoną 6 metrów pod powierzchnią ziemi w tunelu o wysokości 4 metrów i szerokości 10 metrów. Wjazd do niej od ul. Kilińskiego znajduje się pomiędzy budynkami PGE, a biurowcem mBanku. Ma stanowić naturalne przedłużenie powstającego właśnie przebicia wewnątrzkwartałowego, dzięki któremu skomunikowane nowymi drogami zostaną ulice: Traugutta, Tuwima, Sienkiewicza i Kilińskiego.

ZOBACZ ZDJĘCIA - KLIKNIJ W GALERIĘ

Tunel nabrał kształtu. Na placu budowy podziemnej drogi w No...

Z podziemnej drogi wykonanych zostanie siedem zjazdów prowadzących do podziemnych parkingów budynków, które w przyszłości powstaną w tej części Nowego Centrum Łodzi, a przypomnijmy, że wzniesienie 3 budynków – biurowca, hotelu oraz budynku mieszkalnego – zapowiedziała tam firma Ghelamco (na wschód od budynków Bramy Miasta). Podziemna ulica ma prowadzić także do 3-poziomowego parkingu na 300 aut, który ma powstać pod rynkiem im. K. Kobro – kolejną inwestycją do zrealizowania między EC1 a dworcem Fabrycznym. Nie można też zapominać o projekcie budowy w NCŁ nowej siedziby łódzkiego magistratu. Jeśli do tego dojdzie, planowany woonerf wieść będzie (poprzez wspomniany wyżej rynek im. Kobro) bezpośrednio do łódzkiego ratusza.

Na powierzchni ponad podziemną drogą powstanie kolejny w Łodzi woonerf o powierzchni 12 tys. mkw., który rozciągać się będzie od EC1 do dworca Łódź Fabryczna. Przyjazna dla mieszkańców przestrzeń ma otworzyć dla łodzian tę część miasta.

Koszt inwestycji to 90 mln zł.

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany