Budowa podziemnej linii kolejowej pomiędzy stacjami Łódź Kaliska, Łódź Żabieniec i Łódź Fabryczna nabrała wreszcie tempa.
Czytaj, zobacz ZDJĘCIA na kolejnym slajdzie
Na placu budowy przy ul. Odolanowskiej w pracuje kilkanaście firm, które robią wykopy i umieszczają pod ziemią elementy tarczy TBM. Będzie ona niebawem drążyć zasadniczą część tunelu w kierunku Manufaktury i dalej do Dworca Fabrycznego. Jednocześnie przy ul. Długosza trwa wkopywanie mniejszej tarczy, która wydrąży cztery jednotorowe tunele od komory rozgałęźnej w rejonie ulic Drewnowskiej i Kasprzaka w kierunku Łodzi Kaliskiej i Łodzi Żabieńca - po dwa tunele w każdej z tych relacji. Mimo to nadrobić 7-miesięcznego opóźnienia już się nie da.
Czytaj, zobacz ZDJĘCIA na kolejnym slajdzie
Rozpoczęło się przygotowywanie kolejnego terenu budowy pomiędzy ulicą Odolanowska a ulicą Kasprzaka. Usuwane są tutaj zarośla i zwożone rury. Prace trwają także na ulicy Drewnowskiej w kierunku ul. Karskiego. Po obu stronach jezdni rozkopano chodniki ścieżki rowerowe, przekładane są instalacje podziemne i przestawiane niektóre latarnie. Ma to związek z budową tunelu, który właśnie w tym miejscu przejdzie pod ulicą Drewnowską i będzie to pierwszy etap jego budowy.
Czytaj, zobacz ZDJĘCIA na kolejnym slajdzie
Z kolei na placu przy ul. Odolanowskiej trwa budowa ściany szczelinowej, która ma chronić przed naporem ziemi komorę startową. Nietypowo głęboka i gruba ściana szczelinowa to pierwsza taka realizacja w Polsce. Prace ziemne wykonywano przy użyciu koparki z chwytakiem o grubości aż 150 cm. Standardowo grubość chwytaka to 60 cm.
Czytaj, zobacz ZDJĘCIA na kolejnym slajdzie