Trzy podziemne przystanki w trakcie budowy. Katarzyna drąży tunel do Łodzi Polesie

Jacek Zemła
Jacek Zemła
Maszyna drążąca Katarzyna drąży tunel w kierunku Łodzi Polesie
Maszyna drążąca Katarzyna drąży tunel w kierunku Łodzi Polesie pkp plk
Prace przy budowie tunelu średnicowego i trzech podziemnych przystanków kolejowych nie zwalniają. Usuwana jest nawierzchnia ulicy Zielonej po wschodniej stronie alei Kościuszki, gdzie pojawi się wykop związany z budową podziemnego przystanku Łódź Śródmieście. Katarzyna drąży tunel w kierunku Łodzi Polesie.

Prace przy budowie tunelu średnicowego i trzech podziemnych przystanków kolejowych nie zwalniają. Usuwana jest nawierzchnia ulicy Zielonej po wschodniej stronie alei Kościuszki, gdzie pojawi się wykop związany z budową podziemnego przystanku Łódź Śródmieście. Po stronie zachodniej wykop taki już jest i od kilku tygodni trwa betonowanie ścian szczelinowych. Teraz prace takie ruszą także na fragmencie ul. Zielonej położonym bliżej u. Piotrkowskiej.

Najbardziej zaawansowana jest budowa przystanku Łódź Polesie zlokalizowanym w rejonie ulic Ogrodowej i Karskiego w okolicach Manufaktury. Widać tu już betonową konstrukcję obiektu, gotowa jest płyta pośrednia i rozpoczęto prace przy płycie dennej. W kierunku tej stacji zmierza maszyna drążąca o imieniu Katarzyna, która wystartowała z komory na ul. Odolanowskiej.

Buduje ona tunel o średnicy o około 13 metrów, w którym zostanie wykorzystane ok. 13,5 tys. betonowych tubingów, stanowiących osłonę tunelu i montowanych od razu podczas drążenia. Kiedy Katarzyna dobrnie do Łodzi Polesie, przewierci się przez wybetonowane w ziemi ściany szczelinowe wprowadzając tym samym tunel do komory podziemnego przystanku.

Ostatni z trzech podziemnych przystanków - Łódź Koziny powstaje pomiędzy aleją Włókniarzy i ul. Kasprzaka. Będzie on położony 26 m pod ziemią (głębokość płyty dennej). Pociągi będą odjeżdżały z poziomów -2 i -3 w zależności od kierunku. Komunikację pomiędzy poziomami zapewnią windy i schody ruchome. W tym miejscu budowana jest też tzw. komora rozgałęźna, w której tunel dwutorowy rozdzieli się na cztery jednotorowe – dwa poprowadzą pociągi w kierunku Łodzi Żabieniec i dwa w kierunku Łodzi Kaliskiej.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Ostrzał Kijowa. W trakcie operacji na sercu dziecka zabrakło prądu

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

B
Budowlaniec
30 listopada, 11:13, Monika:

Obawiam się, że budowlańcy mogą mieć jakiś wytrysk w trakcie

Wystarczy, że ty masz wytrysk, wytrysk ukazujący twój iloraz inteligencji równy zeru.

M
Monika
Obawiam się, że budowlańcy mogą mieć jakiś wytrysk w trakcie
f
f
oby potem sie nie zawalil jakis budynek w centrum.
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany
Dodaj ogłoszenie