Prace przy budowie tunelu średnicowego i trzech podziemnych przystanków kolejowych nie zwalniają. Usuwana jest nawierzchnia ulicy Zielonej po wschodniej stronie alei Kościuszki, gdzie pojawi się wykop związany z budową podziemnego przystanku Łódź Śródmieście. Po stronie zachodniej wykop taki już jest i od kilku tygodni trwa betonowanie ścian szczelinowych. Teraz prace takie ruszą także na fragmencie ul. Zielonej położonym bliżej u. Piotrkowskiej.
Najbardziej zaawansowana jest budowa przystanku Łódź Polesie zlokalizowanym w rejonie ulic Ogrodowej i Karskiego w okolicach Manufaktury. Widać tu już betonową konstrukcję obiektu, gotowa jest płyta pośrednia i rozpoczęto prace przy płycie dennej. W kierunku tej stacji zmierza maszyna drążąca o imieniu Katarzyna, która wystartowała z komory na ul. Odolanowskiej.
Buduje ona tunel o średnicy o około 13 metrów, w którym zostanie wykorzystane ok. 13,5 tys. betonowych tubingów, stanowiących osłonę tunelu i montowanych od razu podczas drążenia. Kiedy Katarzyna dobrnie do Łodzi Polesie, przewierci się przez wybetonowane w ziemi ściany szczelinowe wprowadzając tym samym tunel do komory podziemnego przystanku.
Ostatni z trzech podziemnych przystanków - Łódź Koziny powstaje pomiędzy aleją Włókniarzy i ul. Kasprzaka. Będzie on położony 26 m pod ziemią (głębokość płyty dennej). Pociągi będą odjeżdżały z poziomów -2 i -3 w zależności od kierunku. Komunikację pomiędzy poziomami zapewnią windy i schody ruchome. W tym miejscu budowana jest też tzw. komora rozgałęźna, w której tunel dwutorowy rozdzieli się na cztery jednotorowe – dwa poprowadzą pociągi w kierunku Łodzi Żabieniec i dwa w kierunku Łodzi Kaliskiej.
Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?