Trasa Górna: Kiedy dojedziemy do autostrady A1? Już wiadomo!

Jacek Zemła
Jacek Zemła
Budowa nowego fragmentu Trasy Górna jest już bardzo zaawansowana.
Budowa nowego fragmentu Trasy Górna jest już bardzo zaawansowana. UMŁ
Prawdopodobnie w listopadzie bieżącego roku oddany zostanie do użytku II odcinek Trasy Górna. Będzie to połączenie istniejącego węzła przy ul. Rzgowskiej zupełnie nową drogą z autostradą A1 w rejonie Brójec. Ułatwi ono szybki wjazd z autostrady do centrum Łodzi i odwrotnie - wydostanie się z miasta wprost na "Autostradę Solidarności".

Przedłużenie Trasy Górna to wspólna inwestycja miasta i województwa. Dłuższy, 5-kilometrowy odcinek powstający na terenie Łodzi
połączy istniejący fragment z granicami miasta w pobliżu ulicy Kalinowskiego. Dalej zaczyna się krótszy odcinek pozamiejski – o długości 2 km – prowadzący do węzła na autostradzie A1. To zadanie realizuje Zarząd Dróg Wojewódzkich.

- Inwestycja przebiega zgodnie z harmonogramem, a zaawansowanie prac wynosi ponad 65 proc – informuje Agnieszka Kowalewska-Wójcik, dyrektor Zarządu Inwestycji Miejskich. – W ostatnim miesiącu na budowie kontynuowano przede wszystkim roboty ziemne. Niektóre z nich dobiegają już nawet końca - choćby przy wykopach i nasypach czy podbudowie jezdni, gdzie prace wykonano już w 97-99 procentach. Bardzo zaawansowana jest również budowa sieci wodociągowej, odwodnieniowej i kanalizacyjnej, wykonano też warstwy mrozoodporne oraz humusowanie terenów zielonych. Na połowie odcinka realizowanego przez Łódź jest już położona podbudowa z kruszywa, rozpoczęły się prace przy budowie oświetlenia. W najbliższym czasie ekipy przystąpią do układania krawężników i budowania przepustów.

Nowa droga będzie mieć po jednym pasie ruchu w każdą stronę, będą cztery ronda przy ul. Nowe Górki, Bronisin, Brójeckiej
i Kalinowskiego. Przewidziano chodniki po obu stronach jezdni, nie zabraknie też drogi dla rowerów oraz zieleni. Posadzonych zostanie blisko 3tys. drzew oraz ponad 22 tys. krzewów. Nowy odcinek trasy pozwoli na uruchomienie i sprawną obsługę
komunikacyjną obszarów inwestycyjnych o powierzchni ok. 44 ha. Obecnie na tych terenach działa już pierwszy magazyn firmy Amazon o powierzchni ponad 70 tys. m kw.

- Budowa przebiega bez problemów. Prace budowlane planujemy zakończyć do końca wakacji. Jesienią rozpoczniemy prace wykończeniowe, związane z sadzeniem zieleni, oznakowaniem pionowym i poziomym oraz ostatnie prace brukarskie. Nową Trasę Górna planujemy oddać do użytkowania w listopadzie - zapewnia Maciej Tomaszewski, rzecznik firmy Strabag, wykonawcy tej inwestycji.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Stanisław Żaryn o ruchach prorosyjskich

Komentarze 8

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
24 stycznia, 11:21, Gość:

Za kadencji PO-ZSL sprzedano 70 proc. udziałów w PKP Cargo, Polskie Koleje Liniowe i PKP Energetykę.

Za obecne ceny energii elektrycznej, dzięki której porusza się ponad 90% pociągów, odpowiedzialna jest koalicja PO-ZSL negocjująca pakiet klimatyczno-energetyczny w 2008 roku, która podpisała rozwiązania prowadzące do energetycznej zapaści Polski, mając prawo weta.

Dodatkowo w 2014 roku w Brukseli Ewa Kopacz, zgodziła się na dalsze ograniczenie emisji CO2 o 43 proc. do roku 2030, ale przede wszystkim na wprowadzenie tzw. Rezerwy Stabilizacyjnej.

"Ja jestem spokojna, że po roku 2019 polski prąd zdrożeje dla odbiorców" – no i zdrożał więc w czym problem?:)

Wideo poniżej:

https://twitter.com/waldemar_kowal/status/1074054578398773248

24 stycznia, 11:57, Gość:

Cargo nie wozi pasażerów

Energetyka nie wozi niczego

Koleje linowe nie służą do komunikacji między miastami.

2008 rok był dawno, a podwyżki są TERAZ.

24 stycznia, 19:46, Gość:

Kodomita uważa, że one nie wożą pasażerów, więc można je było opiërdolić jak kolejkę na Kasprowy Wierch:)

Prąd drożał od dawna, ale podwyżki są DOPIERO TERAZ.

24 stycznia, 21:24, Gość:

Masz rację, lepiej sprzedać rafinerię Arabom.

Sprzedaż udziałów Rafinerii Gdańskiej Saudi Aramco to wymóg antymonopolowy Komisji Europejskiej, do której chodzicie na kolanach, srrając ciągle za Judaszowe srebrniki do własnego gniazda.

G
Gość
24 stycznia, 11:21, Gość:

Za kadencji PO-ZSL sprzedano 70 proc. udziałów w PKP Cargo, Polskie Koleje Liniowe i PKP Energetykę.

Za obecne ceny energii elektrycznej, dzięki której porusza się ponad 90% pociągów, odpowiedzialna jest koalicja PO-ZSL negocjująca pakiet klimatyczno-energetyczny w 2008 roku, która podpisała rozwiązania prowadzące do energetycznej zapaści Polski, mając prawo weta.

Dodatkowo w 2014 roku w Brukseli Ewa Kopacz, zgodziła się na dalsze ograniczenie emisji CO2 o 43 proc. do roku 2030, ale przede wszystkim na wprowadzenie tzw. Rezerwy Stabilizacyjnej.

"Ja jestem spokojna, że po roku 2019 polski prąd zdrożeje dla odbiorców" – no i zdrożał więc w czym problem?:)

Wideo poniżej:

https://twitter.com/waldemar_kowal/status/1074054578398773248

24 stycznia, 11:57, Gość:

Cargo nie wozi pasażerów

Energetyka nie wozi niczego

Koleje linowe nie służą do komunikacji między miastami.

2008 rok był dawno, a podwyżki są TERAZ.

24 stycznia, 19:46, Gość:

Kodomita uważa, że one nie wożą pasażerów, więc można je było opiërdolić jak kolejkę na Kasprowy Wierch:)

Prąd drożał od dawna, ale podwyżki są DOPIERO TERAZ.

Masz rację, lepiej sprzedać rafinerię Arabom.

G
Gość
24 stycznia, 11:21, Gość:

Za kadencji PO-ZSL sprzedano 70 proc. udziałów w PKP Cargo, Polskie Koleje Liniowe i PKP Energetykę.

Za obecne ceny energii elektrycznej, dzięki której porusza się ponad 90% pociągów, odpowiedzialna jest koalicja PO-ZSL negocjująca pakiet klimatyczno-energetyczny w 2008 roku, która podpisała rozwiązania prowadzące do energetycznej zapaści Polski, mając prawo weta.

Dodatkowo w 2014 roku w Brukseli Ewa Kopacz, zgodziła się na dalsze ograniczenie emisji CO2 o 43 proc. do roku 2030, ale przede wszystkim na wprowadzenie tzw. Rezerwy Stabilizacyjnej.

"Ja jestem spokojna, że po roku 2019 polski prąd zdrożeje dla odbiorców" – no i zdrożał więc w czym problem?:)

Wideo poniżej:

https://twitter.com/waldemar_kowal/status/1074054578398773248

24 stycznia, 11:57, Gość:

Cargo nie wozi pasażerów

Energetyka nie wozi niczego

Koleje linowe nie służą do komunikacji między miastami.

2008 rok był dawno, a podwyżki są TERAZ.

24 stycznia, 19:46, Gość:

Kodomita uważa, że one nie wożą pasażerów, więc można je było opiërdolić jak kolejkę na Kasprowy Wierch:)

Prąd drożał od dawna, ale podwyżki są DOPIERO TERAZ.

I macie wytłumaczenie godne debila: bilety są drogie, bo kolejka na Kasprowy wozi pasażerów.

G
Gość
24 stycznia, 11:21, Gość:

Za kadencji PO-ZSL sprzedano 70 proc. udziałów w PKP Cargo, Polskie Koleje Liniowe i PKP Energetykę.

Za obecne ceny energii elektrycznej, dzięki której porusza się ponad 90% pociągów, odpowiedzialna jest koalicja PO-ZSL negocjująca pakiet klimatyczno-energetyczny w 2008 roku, która podpisała rozwiązania prowadzące do energetycznej zapaści Polski, mając prawo weta.

Dodatkowo w 2014 roku w Brukseli Ewa Kopacz, zgodziła się na dalsze ograniczenie emisji CO2 o 43 proc. do roku 2030, ale przede wszystkim na wprowadzenie tzw. Rezerwy Stabilizacyjnej.

"Ja jestem spokojna, że po roku 2019 polski prąd zdrożeje dla odbiorców" – no i zdrożał więc w czym problem?:)

Wideo poniżej:

https://twitter.com/waldemar_kowal/status/1074054578398773248

24 stycznia, 11:57, Gość:

Cargo nie wozi pasażerów

Energetyka nie wozi niczego

Koleje linowe nie służą do komunikacji między miastami.

2008 rok był dawno, a podwyżki są TERAZ.

Kodomita uważa, że one nie wożą pasażerów, więc można je było opiërdolić jak kolejkę na Kasprowy Wierch:)

Prąd drożał od dawna, ale podwyżki są DOPIERO TERAZ.

G
Gość
24 stycznia, 17:08, Gość:

Tylko dlaczego z dwupasmowej trasy Górna zrobiono dalszy ciąg jednopasmowy?

Bo tam jest planowany mniejszy ruch. Już teraz wiadomo jak dużo samochodów zjeżdża tym zjazdem i jedzie do Łodzi.

Oczywiście mogli yebnąć dwupasmówkę, po trzy pasy w każdą stronę, kto bogatemu zabroni?

G
Gość
Tylko dlaczego z dwupasmowej trasy Górna zrobiono dalszy ciąg jednopasmowy?
G
Gość
24 stycznia, 11:21, Gość:

Za kadencji PO-ZSL sprzedano 70 proc. udziałów w PKP Cargo, Polskie Koleje Liniowe i PKP Energetykę.

Za obecne ceny energii elektrycznej, dzięki której porusza się ponad 90% pociągów, odpowiedzialna jest koalicja PO-ZSL negocjująca pakiet klimatyczno-energetyczny w 2008 roku, która podpisała rozwiązania prowadzące do energetycznej zapaści Polski, mając prawo weta.

Dodatkowo w 2014 roku w Brukseli Ewa Kopacz, zgodziła się na dalsze ograniczenie emisji CO2 o 43 proc. do roku 2030, ale przede wszystkim na wprowadzenie tzw. Rezerwy Stabilizacyjnej.

"Ja jestem spokojna, że po roku 2019 polski prąd zdrożeje dla odbiorców" – no i zdrożał więc w czym problem?:)

Wideo poniżej:

https://twitter.com/waldemar_kowal/status/1074054578398773248

Cargo nie wozi pasażerów

Energetyka nie wozi niczego

Koleje linowe nie służą do komunikacji między miastami.

2008 rok był dawno, a podwyżki są TERAZ.

G
Gość
Za kadencji PO-ZSL sprzedano 70 proc. udziałów w PKP Cargo, Polskie Koleje Liniowe i PKP Energetykę.

Za obecne ceny energii elektrycznej, dzięki której porusza się ponad 90% pociągów, odpowiedzialna jest koalicja PO-ZSL negocjująca pakiet klimatyczno-energetyczny w 2008 roku, która podpisała rozwiązania prowadzące do energetycznej zapaści Polski, mając prawo weta.

Dodatkowo w 2014 roku w Brukseli Ewa Kopacz, zgodziła się na dalsze ograniczenie emisji CO2 o 43 proc. do roku 2030, ale przede wszystkim na wprowadzenie tzw. Rezerwy Stabilizacyjnej.

"Ja jestem spokojna, że po roku 2019 polski prąd zdrożeje dla odbiorców" – no i zdrożał więc w czym problem?:)

Wideo poniżej:

https://twitter.com/waldemar_kowal/status/1074054578398773248
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany
Dodaj ogłoszenie