Tramwajowe korki na skrzyżowaniu Piotrkowskiej i Wigury/ul. Żwirki

(ao)
Takie zjawisko można zaobserwować przy skrzyżowaniu ul. Piotrkowskiej i ul. Wigury/ul. Żwirki. Bywa, że tramwaje stoją w tym miejscu jeden za drugim, a potem jadą opóźnione. I to wcale nie dlatego, że akurat „coś się dzieje”.

Przejazd tramwajem po ul. Piotrkowskiej między ul. Tymienieckiego a ul. Żwirki według rozkładu powinien zająć 4 minuty. A trwa to minut 10. Gdy rano człowiek spieszy się do pracy, każda minuta jest na wagę złota. Dziś w tramwajowymi korku stały trzy tramwaje – linii nr 3, 2 oraz 6. Pasażerowie, którzy szykowali się już do wyjścia, musieli czekać na wypuszczenie ładnych parę minut. Atmosfera robiła się nerwowa. Wśród westchnień zniecierpliwienia, dało się słyszeć.

- Spóźnię się do pracy. Za chwilę mam przesiadkę w autobus i na niego nie zdążę. Jakby mnie kierowca wypuścił teraz, to przeszłabym ten kawałek na nogach. Jak oni układają te rozkłady – denerwowała się młoda dziewczyna.

Udało się nam dowiedzieć „jak układają”, i to u samego źródła.

- W tym miejscu jest słaba podstacja trakcyjna, dostarczająca prąd do sieci. Działa to jak bezpiecznik, którzy przy dużym obciążeniu, wyładowuje się. Dlatego tramwaje muszą jechać powoli, ostrożnie, i oczywiście w przeciwnych kierunkach mijać się bezpiecznie. Przyczyną takiego stanu rzeczy jest remont trasy W-Z, przez który tramwaje zamiast jeździć dalej ul. Piotrkowską, muszą skręcać w ul. Żwirki. Sytuację monitorujemy na bieżąco – wyjaśnia Sebastian Grochala, rzecznik MPK.

Czytaj także w Expressie Ilustrowanym:
ŚMIESZNE WIERSZYKI URODZINOWE, ZABAWNE SMSY NA URODZINY
ŻYCZENIA NA OSIEMNASTKĘ
ŻYCZENIA NA 40 URODZINY
ŚREDNIA DŁUGOŚĆ PENISA...
ŻYCZENIA NA ŚLUB. WIERSZYKI ŚLUBNE [ŚMIESZNE, KRÓTKIE]
SKARPETKI ZŁUSZCZAJĄCE [GDZIE KUPIĆ, CENA, OPINIE]
CZEGO NIE MOŻNA JEŚĆ W CIĄŻY
Przegląd samochodu CENA
DISNEY INFINITY. JAK DZIAŁA? [GDZIE KUPIĆ, CENY]

Wideo

Komentarze 17

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

o
olbrzym

Absurdów jest całe mnóstwo:
1) sygnalizacja specjalnie zrobiona dla świętych krów tramwajowych, podczas której wszyscy pozostali stoją
2) idiotyczne usytuowanie przystanku, ani na tyle blisko skrzyżowania, żeby ludzie mogli wsiadać jeszcze na czerwonym, ani na tyle daleko, żeby kolejny tramwaj się mógł zatrzymać i wypuścić ludzi
3) motorniczy, który musi więzić setki ludzi przez 10 minut oczekiwania na dojazd do przystanku w dusznym pudle pod groźbą 3000zł kary mandatu, gdzie wszyscy użytkownicy drogi (drynda+auta) w tym czasie stoją. I każdy prywaciarz ma to w nosie i wypuszcza ludzi, tam gdzie jest LUDZIOM wygodniej, a nie URZĘDNIKOWI ustalającemu arbitralnie miejsce przystanku kilkadziesiąt metrów od skrzyżowania.

Chyba, że ma to na celu zniechęcenie ludzi do jazdy kolejkami elektrycznymi po mieście, wtedy jestem ZA, tylko szkoda mi ludzi w autach i autobusach stojących za nimi.

Ł
Łukasz

ZDiT chce w całym mieście sygnalizacją sterować. A nie mogą dla tramwajów głąby świateł ustawić.
Kiedy oni zatrudnią wreszcie jakiś fachowców??? Już ch.uj człowieka strzela od tego marnowania naszego czasu i pieniędzy.

m
marianek

loćka to śmierdząca łajza z toy srajda

R
Robią z nas idiotów !!!

Ciężko czytać takie bzdury ! Rzecznik MPK myśli , że to czytają idioci !!! Jedynym czynnikiem zakłócającym płynność ruch jest debilne ustawienie zmiany świateł ! Czy to o 6 rano , czy o 16(największe korki) Czy o 21(prawie bez ruchu samochodowego) czas zmiany świateł jest taki sam !!! Ludzie obudźcie się , wystarczy wydłużyć światła dla tramwajów a Piotrkowska przy Żwirki stanie się przejezdna!!! A swoją drogą dociekliwość piszącego jest porażająca! Rzecznik sprzedał mu kit a on już broń Boże o nic więcej nie pytał !!!

g
gość

Co za bzdury pan opowiadasz? Wiedzy zabrakło? Na szkołę się kamieniami rzucało?
Cyt:"W tym miejscu jest słaba podstacja trakcyjna, dostarczająca prąd do sieci. Działa to jak bezpiecznik, którzy przy dużym obciążeniu, wyładowuje się. "
Prośba do autora tekstu o rozwinięcie powyższej myśli.
Podstacja działa jak bezpiecznik? Podstacja się wyładowuje?
Psia krew gdzie wasza wiedza ze szkoły podstawowej?
Jaki bezpiecznik? jakie wyładowywanie się?
Jak tacy ludzie mogą pracować w gazecie?

Y
Y

Nieeeee nooooo!!! Takiego wytlumaczenia to jeszcze nie słyszałem!!!!!! Die perfekte ausrede!!!!!!!

m
motorowy

rzecznik bredzi glupoty za to wszystko jest odpowiedzialna sygnalizacja swietlna sytuacje poprawilo by gdyby tramwaj skrecal na zielonym swiatle a nie na swoim ale w Lodzi jest jakis glupawy pociot to tak ustawia sygnalizacje zeby wkurwiac nas i pasazerow np.na Aleksandrowskiej Limanowskiego

T
Topik

jaki ty jesteś prymitywny. Niżej już upaść nie można. Osiągnąłeś samo dno. Zastanów się nad sobą.

L
Lodzianin

Juz wam wytlumaczyl tak to jak i wszystko inne co z mpk zwiazane.W koncu prezesowi dupsko lize po gestej srace to co sie spodziewaliscie ze wam paralotnie podstawia?TO PO H>J JEDNO Z DRUGIM JEZDZISZ MPK JAK CI TAK ZLE?

n
na al.Politechniki

nie jeżdżą już wahadłowo??bo wcześniej tam prace robili to korki się robiły też stali po kilka minut w korku

c
cyt.

Przyczyną takiego stanu rzeczy jest remont trasy W-Z, przez który tramwaje zamiast jeździć dalej ul. Piotrkowską, muszą skręcać w ul. Żwirki. Sytuację monitorujemy na bieżąco – wyjaśnia Sebastian Grochala, rzecznik MPK.
PRZED REMONTEM TRASY W-Z TEZ MUSIELI SKRĘCAĆ W ŻWIRKI WIĘC NIE ROZUMIEM ICH TŁUMACZENIA ŻE NIE MOGĄ DALEJ JECHAĆ PIOTRKOWSKĄ...... JEŻDŻĄ PO STAREMU JAK ZAWSZE

b
boni (gość)

Panie Grochala! Czy Pan wie co to jest sygnalizator szczelinowy. Jak to wytłumaczyć, że on pali się , osobno dla tramwaju, osobno dla samochodów skręcających w tym samym kierunku. Pytanie idioty czy nie mogą skręcać razem. Zgodzę się, że remont trasy ma na to wpływ ale dlaczego podstacje na trasie ŁTR budowane w tym samym czasie nigdzie indziej nie mają takiego wpływu na ruch. A jak to wygląda to się trzeba tam przejechać i sobie to obejrzeć. Tramwaje dalej jadą tak było to przed remontem. Jutro 14 jako dodatek już nie.

m
mac

Po co wszystkie linie jeżdżą przez Piotrkowską? Można puścić niektóre Al. Politechniki - bo tam z czterech linii co kiedyś kursowały została jedna. Zobaczycie co się będzie działo na tym przystanku przesiadkowym co robią - tam to dopiero kolejka będzie.

r
rek

To nie zrobili jej w czasie jak robili ŁTR?

w
wojas

nie ponosi żadnej winy , jeżeli już to wina pasażerów że nie zakupili mocniejszych transformatorów

Dodaj ogłoszenie