Tramwaj pojedzie z Łodzi do Konstantynowa po nowych szynach

Magdalena Rubaszewska
Magdalena Rubaszewska
W sierpniu tego roku zostanie ogłoszony wspólny przetarg na modernizację linii tramwajowej 43. Wczoraj prezydent Łodzi Hanna Zdanowska i burmistrz Konstantynowa Łódzkiego Robert Jakubowski podpisali porozumienie o współpracy w realizacji tej inwestycji.

Tramwaje przestały kursować między obu miastami w 2019 roku, gdy po wykrzywionych szynach nie dało się już jeździć, a każdy kurs mógł się zakończyć dramatycznie.

Teraz torowisko, zwrotnice, sieć trakcyjna, przystanki, odcinki ulic przylegające do linii, instalacje podziemne zostaną przebudowane lub wybudowane od nowa.

Linia przeznaczona do remontu została podzielona na dwa odcinki. Łódzki fragment, o długości ok. 2,8 km, obejmuje ul. Konstantynowską od ul. Krakowskiej do ul. Przygranicznej. Tutaj zostanie m.in. przebudowana jednotorowa linia wraz z trakcją i kablami trakcyjnymi, postawiona będzie nowa podstacja wraz z wyposażeniem.

Na konstantynowskim odcinku - od ul. Przygranicznej do placu Wolności w Konstantynowie - m. in. zostanie położone nowe torowisko, na mijankach - tzw. gdańskiej mijance i srebrnej mijance - będą nowe zwrotnice i instalacje do ich ogrzewania, a na jednotorowych odcinkach linii będzie działał zmodernizowany system sterowania ruchem, na nowych peronach przystankowych staną wiaty z ławkami.

Koszt całej inwestycji to ok. 80 milionów złotych, Łódź wyda 57, 7 mln zł (stara się o dofinansowanie z funduszy unijnych, złożyła wniosek w Stowarzyszeniu Łódzki Obszar Metropolitalny).

Roboty mają się rozpocząć w czwartym kwartale2021 roku, a pierwszy tramwaj ma pojechać po nowych torach w końcu 2023 roku.

Astronauci amatorzy polecieli w kosmos

Wideo

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Przypominam, że linia nr 43 jeździła do LUTOMIERSKA. Trasa do Konstantynowa to dopiero połowa linii.

Czemu nikt nie spyta o tramwaj do Lutomierska, który od 1 stycznia 2022 będzie znowu miał status miasta.

Materiał prasowy otrzymany z UMŁ to za mało, trzeba się trochę postarać, włożyć trochę własnej inwencji - w przeciwnym razie jest się marnym kopistą a nie dz.karzem.
m
m
i znowu beda rozkopy cale miasto w rozkopach ktos musi zarobic wiadomo... a potem i tak beda krasc tam kable i nic z tego nie bedzie... tam wystarczy linia autobusowa.
G
Gość
Nie ma "kabli trakcyjnych".

To "coś" trakcyjne to jest drut, a w bardzo rzadkich przypadkach szyna.

Szynę można obejrzeć w Stajni Jednorożców i na Rokicińskiej w okolicy stacji elektroenergetycznej Janów.

Drut, przewód, kabel, żyła - to są różne pojęcia.
Dodaj ogłoszenie