ZOBACZ FILM Z TESTU TOYOTY RAV4
Pod względem wyglądu nowa RAV4, w porównaniu z poprzedniczką, zmieniła się sporo. Jest pod każdym względem większa, ale na szczęście stylistom udało się zachować odpowiednie proporcje. Mimo iż z tylnych drzwi zniknęło koło zapasowe, a one same zamieniły się w klapę, a nie jak dotychczas otwieraną na bok pokrywę bagażnika, nowa RAV4 nie utraciła swojego bojowego wyglądu.
Także zmiany w kabinie są bardzo duże. Począwszy od deski rozdzielczej, a skończywszy na materiałach wykończeniowych. Stylistyka deski nawiązuje do innych toyot. Od razu dodajmy, że budzi to skrajne odczucia: od słów zachwytu po totalną krytykę, że mało gustownie, a nawet tandetnie. Nam bardzo podobała się funkcjonalność, ale design trochę mniej. Może gdyby to wszystko trochę rozjaśnić, choćby kolorem wykończenia?
150-konny turbodiesel jest niezły w tym aucie, ale niestety z uwagi na swoją pojemność, która przekracza 2 litry, generuje dodatkowy wzrost ceny. Kilka tysięcy tańszy będzie w tym modelu inny turbodiesel, 2,0 l o mocy 124 KM. Niestety, ten motor występuje tylko w wersji z napędem na przód.
ZOBACZ INNE TESTOWANE PRZEZ NAS AUTA
O samym napędzie 4 x 4 można by napisać kilka odrębnych tekstów. Tu wspomnijmy tylko o przydatności specjalnej blokady, która powoduje rozdział napędu przód/tył w proporcjach 50/50 i czyni tę toyotę całkiem sprawnym autem na gorszych drogach, a nawet bezdrożach. Jest także specjalny przycisk Eco Mode, pozwalający jeździć wyłącznie z przednim napędem.
Nasza RAV4 miała wszystko i jeszcze więcej, dlatego jej ostateczna cena przekroczyła 150 tys. zł. Tymczasem decydując się na ten model można wziąć tańszą odmianę, niepozbawioną walorów użytkowych tego samochodu. A jest ich sporo, w tym przestronność, oszczędny i mocny motor i efektowny wygląd.
Nowa toyota RAV4 jest rozwinięciem wszystkich pozytywnych cech, które miały jej trzy poprzednie generacje. Inżynierowie poprawili to, co było niedoskonałe wcześniej i ulepszyli rzeczy, które po prostu były dobre. RAV4 pozostawiła po naszym teście dobre wspomnienia. Sprawdzała się w codziennym ruchu, nie byliśmy w niej zmęczeni jadąc bez przerwy ponad 450 kilometrów, nie zawiodła nas również podczas próby w nieczynnej żwirowni. To wyjątkowy przykład samochodu, który, po części dzięki wyposażeniu, wyjdzie naprzeciw oczekiwaniom różnych kierowców.
Dane techniczne
Silnik - 4-cylindrowy turbodiesel
Pojemność - 2231 cm sześc.
Moc maksymalna - 150 KM (przy 3600 obr./min)
Maksymalny moment obrotowy - 340 Nm (w zakresie 2000 - 2800 obr./min)
Emisja CO2 - 147 g/km
Prędkość maksymalna - 190 km/h
Przyspieszenie 0 - 100 km/h - 10,2 s
Wymiary dł./szer./wys. - 4,57/1,84/1,66 m
Rozstaw osi - 2,66 m
Pojemność bagażnika - 550 l
Cena modelu - od 96.900 zł
Cena egzemplarza testowanego - 154.700 zł
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Koroniewska po śmierci matki została zupełnie sama. Smutne, co mówi o relacji z ojcem
- Paulla prała brudy z ojcem swojego dziecka. Teraz on ma raka. Padły słowa o żerowaniu
- Andrzej Piaseczny przeszedł operację? Wygląda na to, że chciał ukryć opatrunki...
- Kim jest córka Kowalewskiego? Gabriela idzie w ślady rodziców. Będzie wielką gwiazdą?