18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Wyszukiwarka wyborcza

Wybory Parlamentarne

Sprawdź, gdzie możesz zagłosować

Do wyborów pozostało

  • 00dni
  • 05godz.
  • 18min.
Odwiedź serwis wyborczy 

Toyota GT86 2,0 l 200 KM. Zobacz nasz mototest [zdjęcia]

perczak
Toyota od czasu wycofania w roku 2005 modelu celica nie miała w ofercie auta sportowego. Tymczasem zainteresowanie tego typu samochodami jest coraz większe, czego dowodem są co rusz pojawiające się "wyczynowe" mutacje popularnych modeli, jak np. renault megane (RS), ford focus (ST), opel astra (GTC) czy seat leon (FR).

Wystarczy spojrzeć na bryłę nadwozia nowej GT86, aby się zorientować z jakim samochodem mamy do czynienia. Długi, płaski przód z krótką kabiną i symboliczną tylną częścią nadwozia przywodzą na myśl najbardziej rasowe wozy sportowe, jakie pojawiły się ostatnio na rynku. Do tego niewielki spojler z tyłu. Jednym słowem sportowy klasyk w każdym calu.

.

We wnętrzu jest surowo, ale również klasycznie. Pozycja kierowcy jak w samochodzie wyścigowym. Siedzimy prawie na podłodze z rękoma na ustawionej prostopadle do deski kierownicy. Czytelność zegarów nienaganna. Podobnie jak ergonomia obsługi wszystkich przyrządów. Podczas ostrzejszej jazdy wewnątrz robi się głośno. Zastrzeżenia mielibyśmy jedynie do jakości i wyglądu materiałów wykończeniowych.

2-litrowy bokser o mocy 200 KM sprawdza się w tym aucie znakomicie. Oczywiście czasami przydałoby się więcej, ale na razie wystarcza. Dobra praca skrzyni biegów. Średnie zużycie paliwa podczas naszego testu nie przekroczyło 8 l/100 km.

Modelem GT86 Toyota wróciła do grona producentów popularnych aut sportowych. Efektownie wyglądający samochód ma w sobie całkiem sporo cech wozu wyczynowego. Rasowa sylwetka, tylny napęd, pięknie brzmiący silnik to tylko niektóre elementy, które zdecydowanie przemawiają do wyobraźni amatorów takich pojazdów. Do tego wzorowa charakterystyka prowadzenia się wystarczą za najlepszą rekomendację.
Komu zależy na komforcie jazdy, powinien z GT86 dać sobie spokój. Twarde zawieszenie, ciężko pracująca skrzynia biegów i szereg innych "niedogodności" dla jednych będą absolutną przeszkodą, a dla innych podstawowym powodem wejścia w posiadanie tego samochodu.

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone ze względu na ciszę wyborczą i zostanie włączone po jej zakończeniu.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

U nas lepiej sprawdzają się terenówki, a ze sportowych to jakiś WRC!

....

nawet fajne

Dodaj ogłoszenie