W razie awarii prądu, telewizji kablowej czy innej instalacji skorzystaj z pomocy służb dostawcy energii lub usług.
Zawsze możesz liczyć na pogotowie energetyczne, gazowe czy serwis osiedlowej kablówki. Ogólnopolski numer do pogotowia energetycznego to 991, a do gazowego 992. Numery do kablówki czy administracji są wywieszone w gablocie na klatce schodowej.
Czasami, niestety, podczas kwarantanny i długiego pobytu w domu pojawia się często eskalacja złych emocji.
W wielu rodzinach zamkniętych razem na niewielkiej powierzchni przez koronawirus dochodzi do przemocy domowej. Gdzie wtedy szukać pomocy? Możesz zawsze zadzwonić na numer tzw. Niebieskiej Linii - 22 668 70 00. Tam uzyskasz wsparcie.
Jedynym pocieszeniem w czasie kwarantanny, szczególnie dla osób starszych, jest oglądanie telewizji.
Jednak mocno eksploatowany odbiornik może ulec awarii w najmniej odpowiednim momencie. W serwisach ogłoszeniowych oraz w prasie lokalnej można znaleźć numery telefonów tzw. pogotowia telewizyjnego, czyli firm naprawiających odbiorniki u klienta niezwłocznie po zgłoszeniu.
Czas kwarantanny może być najtrudniejszy do zniesienia dla najmłodszych.
Szczególnie, jeśli w rodzinie nie wszystko funkcjonuje tak jak powinno, frustracja związana z brakiem możliwości wyjścia z domu może się skrupiać właśnie na dzieciach. Jeśli nie mogą one liczyć na pomoc najbliższych, nauczycieli czy pedagoga szkolnego, zawsze warto zadzwonić na Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży – tel. 116 111.