Tesco będzie skanowało twarze klientów

(tj)
pila.naszemiasto.pl
Sieć marketów Tesco instaluje nowoczesną technologię OptimEyes, dzięki której specjalne kamery skanują twarze osób stojących w kolejce do kas. Co to daje?

Dzięki zeskanowaniu twarzy system odczytuje płeć klientów oraz dzieli osoby na 3 kategorie wiekowe. Następnie program wyświetli 10 - sekundowe oferty reklamowe na monitorach dla określonej grupy klientów.

Dziwne promocje w Tesco-FILM

Na początek system OptimEyes zostanie zainstalowany w 450 stacjach benzynowych Tesco w Anglii, przy których działają sklepy Tesco. Jeśli system się sprawdzi, prawdopodobnie trafi również do Polski.

Jak podają dziennikarze tygodnika "Sunday Telegraph" nowa technologia będzie uwzględniała także datę w kalendarzu i porę dnia. W ten sposób klientom stojącym do kasy w godzinach rannych reklama będzie podsuwać np. napój energetyzujący stawiający ich na nogi, a np. grupie kobiet w średnim wieku w porze obiadowej publikacje związane z gotowaniem.

Według zapewnień producenta, nowa technologia nie działa jak kamera uliczna, nie nagrywa obrazu i nie ma na celu identyfikowania osób w takim sensie, jak robią to policyjne technologie identyfikacyjne. Dzieli potencjalnych klientów na kilka typowych kategorii, podsuwając im odpowiednią ofertę - wyjaśnia gazeta.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Strefa Biznesu - Ceny samochodów elektrycznych zaczynają spadać.

Komentarze 20

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

c
czarnaeva
Szanowni Państwo, to co nas bulwersuje dzisiaj, już jutro może być normą we wszystkich instytucjach m.in publicznych. Pradziadek gdyby wstał z grobu to poczułby się dzisiaj w naszym świecie jak "Krokodyl Dundee". Postępu technologicznego nie zawrócimy...
n
no
kuzwa juz nic nie dziala bez komputerow , internetu..... teraz beda nas skanowac.... a po 50 latach nastapi BUNT MASZYN jak w tym filmie....pralka na wifi , komputerry , skanery... jakby dziadek wstal z grobu to by sie za glowe zlapal ...
.
zwłaszcza przy kasach
?
super a co z zgodą klijętów na skanowanie sorry ale monitoring w sklepach moze być ale jak ktoś ma byc skanowany tylko po to żeby reklamy s epuszczac 10s to ich porąbało po za tym i tak nikt na reklamy w sklepach nie zwraca uwagi
/
lecz sie ciebie nie rozpozna wcale i włączy sie alarm i może cię w końcu zamkną za głupote!!!!
D
Don ZORDON
A co jak do sklepu przyjdzie kibic ŁKS-u i jego twarz zostanie rozpoznana jako kobieca?
k
klijent
przestane kupować w tesco !!
G
Groszek
O lal, juz sie ciesze na te promocje, ktorych cena konczyc bedzie sie oczewiscie nie inaczej niz 99 groszy..
f
fundusz na odszkodowania.
"...zostanie zainstalowany w 450 stacjach benzynowych Tesco w Anglii, przy których działają sklepy Tesco. Jeśli system się sprawdzi, prawdopodobnie trafi również do Polski". A potem od razu do sądu, bo to jest pogwałcenie nienaruszalności wizerunku.
g
gość
Jeszcze niech nam na rekach numery identyfikacyjne wytatuują
f
face scanning
może zróbcie kamerkę internetową
s
skandal
będą kazali nosić duże numery identyfikacyjne na rękawie
T
TOTALNA
INGIWILACJA SPOŁECZEŃSTWA,
s
saperkoper
...zamiast komentarza: chyba tylko ,,chory na głowę,, będzie robił zakupy pod nadzorem ,,wielkiego brata,,.
c
czarnaneva
Jesteśmy wolni i możemy robić to co chcemy, ale tak naprawdę to Wielki Brat ciągle patrzy nam na ręce i nic nie ujdzie jego uwagi. Niby kupujemy co chcemy a i tak jesteśmy podświadomie manipulowani. Czy reklama podawana w formie podprogowej nie powinna zostać zakazana?
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany
Dodaj ogłoszenie