Pierwsza kamienica do wyburzenia na trasie tunelu średnicowego
Nie wszystkie są zamieszkane, w przypadku niektórych zagrożona jest część budynku, np. oficyny. Bohdan Wielanek po przeprowadzeniu kontroli ewentualnie wyda decyzje nakazujące wyprowadzkę mieszkańców.
Jak tłumaczy Rafał Wilgusiak z biura prasowego PKP PLK, głównego inwestora, piorytetem przy prowadzeniu tej inwestycji jest bezpieczeństwo.
- Przy budowie tunelu średnicowego w Łodzi wykonawca stosuje sprawdzone zabezpieczenia i rozwiązania dla ochrony mieszkańców i środowiska – zaznacza Wilgusiak. - TBM minimalizuje ryzyka związane z pracami prowadzonymi w sąsiedztwie gęstej zabudowy miejskiej. Specjalna technologia ogranicza osiadanie terenu i budynków, osuwanie ziemi i powstawanie drgań. W ramach przygotowań do budowy wykonano ocenę stanu technicznego ponad 230 budynków zlokalizowanych na trasie podziemnej linii kolejowej Łódź Fabryczna – Łódź Kaliska/Łódź Żabieniec. Wykonawca na bieżąco monitoruje stan budynków.
Pierwsza kamienica do wyburzenia na trasie tunelu średnicowego
To jeszcze nie wszystko: konsorcjum z Mińska Mazowieckiego prowadzi rozmowy z właścicielami i mieszkańcami kamienic oraz miastem na temat rozwiązań satysfakcjonujących wszystkie strony. Pod uwagę brane są przede wszystkim bezpieczeństwo mieszkańców oraz kontynuacja samej inwestycji.
- Nie zapadły jeszcze ostateczne decyzje dotyczące tego, które budynki zostaną wzmocnione, a które ewentualnie rozebrane – dodaje Wilgusiak. - Szczegółowe informacje będziemy mogli przekazać po ustaleniach z zainteresowanymi stronami.
Pierwsza kamienica do wyburzenia na trasie tunelu średnicowego
Jednocześnie wykonawca planuje uruchomienie punktu informacyjnego. Ustalane są szczegóły, nie wiadomo kiedy zacznie działać.
TBM Faustyna wydrążyła odcinek tunelu drugiego jednotorowego tunelu od komory przy ul. Odolanowskiej do przystanku Łódź Koziny. Obecnie wykonawca wymienia narzędzia tnące przed przebiciem przez ścianę przystanku. TBM Katarzyna przechodzi przez najniższy poziom przystanku Łódź Polesie.