Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Tarcza do drążenia tunelu przyjedzie do Łodzi w końcu roku

Magdalena Rubaszewska
Magdalena Rubaszewska
Konstruowanie maszyny z tarczą (fachowo zwanej TBM), która zacznie drążyć tunel biegnący między dworcami Łódź Kaliska a Łódź Fabryczna, jest zaawansowane w 70 procentach - poinformował Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskie Linie Kolejowe.

Urządzenie zostanie przywieziony na teren przy ul. Odolanowskiej i Stolarskiej w ostatnim kwartale tego roku. A drążenie tunelu rozpocznie się w pierwszym kwartale przyszłego roku. Plac budowy został już przekazany wykonawcy, firmie Energopol ze Szczecina. Tarcza powstaje nazamówienie w Niemczech. Będzie największym tego typu urządzeniem wykorzystanym na placach budowy w Polsce, jej średnica wyniesie 13 metrów (dla porównania, tarcza o dotychczas największych rozmiarach, drążąca tunel pod Martwą Wisłą w Gdańsku miała 12,6 metra średnicy).

W Łodzi będzie też pracować druga, mniejsza maszyna z tarczą, jej średnica wyniesie 8,76 metra. Posłuży do wykopania czterech jednotorowych tuneli o łącznej długości 4,5 kilometra, na które w okolicach al. Włókniarzy rozwidli się główny tunel. Będą one biegły w kierunku Łodzi Kaliskiej i stacji na Żabieńcu.

Główny tunel będzie przebiegał pod ścisłym centrum miasta. Zostaną tam zlokalizowane dwa przystanki - u zbiegu ul. Zielonej, Zachodniej i al. Kościuszki oraz u zbiegu ul. Ogrodowej i Karskiego.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dziennik Zachodni / Wielki Piątek

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany