Taksówkarze walczą o postój

Ilona Jadczyk
Dochody Konrada Obraniaka znacząco spadły, gdy po zajęciu postoju na dworcu Łódź Kaliska przez dwie korporacje musiał przenieść się na dworzec Łódź Fabryczna. Obawia się, że jego sytuacja jeszcze bardziej się pogorszy po zamknięciu Fabrycznego. Ilona Jadczyk
16 października nie będziemy mieli gdzie stawić się do pracy - mówią taksówkarze zabierający obecnie klientów z dworca Łódź Fabryczna, który tego dnia ma zostać zamknięty.

Postój przy stacji Łódź Fabryczna jest kilkakrotnie większy niż przy dworcu Łódź Widzew.

Kiedy rozpocznie się przebudowa stacji, korzystających z niej pasażerów przejmą dworce Łódź Widzew i Łódź Kaliska. Tam postoje dla taksówek kilka miesięcy temu zostały wykupione przez dwie duże korporacje. Po klientów będą mogli więc podjeżdżać tylko taksówkarze zrzeszeni w tych firmach. Chyba pójdziemy zbierać puszki Na zmianach spowodowanych przebudową Łodzi Fabrycznej najbardziej ucierpią taksówkarze niezrzeszeni, których głównym źródłem dochodu jest właśnie podwożenie osób wysiadających z pociągów.

Niezrzeszeni są przekonani, że dojdzie do konfliktów.

Odczują to także właściciele taksówek należących do firm, które nie opłaciły możliwości postoju przy dworcach. - Najpierw zostałem przegoniony z dworca Łódź Kaliska, gdzie monopol mają dwie korporacje - opowiada Konrad Obraniak, taksówkarz niezrzeszony. - Teraz oczekuję na klientów na dworcu Łódź Fabryczna, ale tu dochody są znacznie niższe, bo konkurencja się zwiększyła. Nie wiem, co będzie po jego zamknięciu. Chyba pójdę zbierać puszki. - Chcieliśmy ucywilizować postoje taksówek na terenach należących do PKP - mówi Kamil Migała z biura prasowego PKP, tłumacząc powody, dla których wydzierżawiono postoje wybranym firmom.

Dochody Konrada Obraniaka znacząco spadły, gdy po zajęciu postoju na dworcu Łódź Kaliska przez dwie korporacje musiał przenieść się na dworzec Łódź Fabryczna. Obawia się, że jego sytuacja jeszcze bardziej się pogorszy po zamknięciu Fabrycznego.

- Często między kierowcami różnych korporacji dochodziło do walki o miejsce, na co skarżyli się pasażerowie. Dopiero na drugim miejscu Kamil Migała wymienia korzyści finansowe wynikające z ograniczenia dostępu do postoju wszystkim taksówkarzom. - Zarzuca się kolei, że jest niegospodarna, a wydzierżawienie postoju wybranym korporacjom przynosi przecież dochód, który można przeznaczyć na remonty dworców - dodaje. Jako przykład takich działań Migała podaje remont schodów na dworcu Łódź Kaliska. Jak twierdzi, został on sfinansowany właśnie z pieniędzy wpłacanych przez korporacje taksówkarskie. Taksówkarzy to jednak nie przekonuje. - Na terenach, których właścicielem jest Skarb Państwa, największe firmy chcą mieć monopol - mówią niezrzeszeni właściciele taksówek. - To niezdrowa sytuacja.

Więcej w dzisiejszym, piątkowym wydaniu Expressu Ilustrowanego

Wideo

Komentarze 19

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

i
idol taxi 919
To jest banda DEBILI i NACIĄGACZY. Stosują praktyki dampingowe. I nie tylko w stosunku do prawdziwych taksówkarzy ale również do pozostałych korporacji. A na dworcu Łódź widzew pokazali sami że firma 919 podobno a zwłaszcza jej pseudo prezesi po doprowadzeniu 919 na skraj bankructwa i upadku ratują się nieuczciwymi praktykami przed wywiezieniem ich na taczkach.
g
głuchy
A tak na marginesie,jaką to my głusi jesteśmy konkurencją dla potentatów korporacyjnych ,ilość nasza nie powinna zagrażać "fachowcom" ze stowarzyszeń z furkami kilkuletnimi w większości w kredycie-wymuszonym przez pracodawcę -biuro zleceń.A miejsce parkowania zwane postojem na Widzewie na wprost prawdziwego postoju nadanego przez W.D.i.T i W.R.D.w ogóle nie powinno mieć miejsca przy stacji Widzew .Do tego jeszcze zwoływanie pasażerów wychodzących z pociągów na wprost pseudo-postoju przez jednego z prezesów zakrawa na kpiny i ośmiesza tak potężną "korporację"jaką jest 919 .Widać bardzo piszczy w biedzie ze zleceniami skoro posuwa się do tak drastycznych posunięć.
g
głuchy
żaden niezrzeszony nie musi naciągać klijentów ponieważ i tak jeżdzi poniżej kosztów a złodziejskie praktyki są przywarą taksówkarzy z radia taxi czego się nie wywleka na forum publiczne dla dobra biur zleceń a nie /przedsiębiorstw lub korporacji/.Jazda na dwa taksometry ,ucieczki przy próbie kontroli ITD lub policji i chociażby znikoma ilość taksówkarzy pracujących w /korporacjach?/a nigdy nie płacących vatu ,a można by to sprawdzić po ilości zleceń wykonanych poprzez biura zleceń/korporacje/.Tak że ni pieprzcie że głuchy musi doić klijenta on chce tylko pracować zgodnie z ustawionym zegarem.
m
mazi
Nareszcie - niezrzeszeni nie będą naciągać ludzi na horrendalnie wysokie rachunki... :)
P
Piotr
No i dobrze. Nie będą nacigąć cenami z kosmosu. A na taksówce nie powinni jeżdzić kierowcy po 65 roku zycia.
k
kita
Dobrze im tak ,sam jezdzilem kilka lat i wieele razy na Fabrycznym bylem wysylany na ;pudla ;tzn kursy bez klientow,lub podkladano mi gwozdzie ,z Kaliskiego zostalem brutalnie wyrzucony z postoju ,jezdza zdezelowanymi autami bez zadnych kontroli ,bo sa to byli policjanci ,starzy ormowcy lub wojskowi na emeryturach ,nie dawali zarabiac nam ludzia ktorzy maja rodziny i placa podatki,zus i inne oplaty ,teraz mam to wzystko w d**** pracuje za granica imialem oferte pracy na taksowce ale nie chce miec znow zepsutych nerw , bo ludzie wszedzie sa tacy sami no moze za granica mniej chamstwa ,zycze tym wszystkim zlodzieja i cwaniakom aby zabroniono jezdzic taksowkarza powyrzej 65 roku zycia ,wtedy bedzie sprawiedliwosc dla prawdziwych kierowcow pracujacych w transporcie publicznym ,pozdrawiam wszystkich zrzeszonych ,
D
Do nigdy
5-10 to jeszcze całkiem nowe auta chłopcze!
n
nigdy
bym nie wsiadł w tego 18 letniego passata ze zdjęcia. Trup powinny być jakieś granice wieku auta. 5-10 lat to max.
d
dario
najwieksi cwaniacy ulicy,dobrze im,trzeba ich skrocic
Z
Zrzeszony
Tak,jak oni oszukują klientów,to dobrze im. Czy to miłe wieźć klienta starym autem,często niesprawnym za cenę 3 razy wyższą niż komfortowym,bo nas w zrzeszeniu nie dopuścili by do jazdy. Niech zbierają puszki za to złodziejstwo,szczególnie na przyjezdnych i słabszych lub starszych osobach.
a
adsenior
Taa, załapałem się kiedyś na takiego niezrzeszonego cwaniaka z Fabrycznej na Retkinię kazał sobie zapłacić dwa razy tyle co taksi korporacyjna!
a
aaa
niezrzeszeni to w większości stare cwane złotówy rodem z PRL-u,chciwe dziadygi co już dawno powinni czas spędzać na działeczce lub przed telewizorem
k
kierowca
Najgorsza grupa zawodowa kierowców to taksiarze, a po nich TIR-cy
A
Aj
Naech pod PO em stoją.
t
taksówkarz
Pani redaktor nie zapytała taksówkarzy "radiowych" jak niezrzeszeni z dworca walczą gwoździami z "konkurencją .Jak blokowali "radia" to wszystko w porządku a teraz płacz
Dodaj ogłoszenie