Tak budują autostradę A1 między Strykowem i Tuszynem [zdjęcia]

MTZaktualizowano 
Na niemal pełne obroty weszli po zimowym spowolnieniu fachowcy budujący autostradę A1 między Strykowem i Tuszynem. Niemal pełne, bo czas największej intensywności prac nadejść ma za kilka tygodni, kiedy to układane będą warstwy konstrukcyjne powstającej drogi.

Obecnie na wielkim, bo niemal 40-kilometrowym placu budowy kończą się wykopy, tzw. koryto autostrady ma już niemal ostateczny kształt.

Gdzieniegdzie trwa jeszcze pogłębianie lub podnoszenie terenu. Zaawansowane są prace przy tzw. obiektach inżynierskich, czyli mostach i wiaduktach, którymi nad A1 biec będą drogi o mniejszym znaczeniu.

Łagodna zima nie wymusiła przerwania ich budowy i w przypadku wielu z tych konstrukcji położony jest już tzw. ustrój nośny, czyli pozioma część pod przyszłymi jezdniami.

Budimex, wykonawca generalny 13-kilometrowego fragmentu autostrady w rejonie Tuszyna (odcinek Stryków – Tuszyn podzielono na 3 części), przymierza się do wykonania próbnego odcinka betonowej nawierzchni trasy. Kilometr jezdni na próbę – głównie w celu przetestowania zakładanej receptury betonu – powstanie na przełomie kwietnia i maja w rejonie węzła Tuszyn. A cała trasa ma być gotowa do przyszłego lata.

polecane: Flesz - Co piąta transakcja będzie wymagać użycia PIN-u

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 19

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

J
Jaroslaw Owidzki

zapraszam na rehabilitacje mieszkańców Tuszyn na NFZ i kinesiotaping
www.alius-med.pl

B
Bart

W takim tempie to muszą już wyhamowywać przed następną zimą.

s
szeryf

Nikt za nic nie beknie bo to jest Polska tu się za nic nie odpowiada , kto beknął za to że A 1 będzie 5-6 lat póżniej niż powinna być ????

S
Sedes_z_Szaletu

Nie sądzicie, że należałoby uporządkować, ujednolicić i skodyfikować ZASADY nazewnictwa węzłów, zjazdów i skrzyżowań dróg klasy A i S ?

Węzły na SKRZYŻOWANIACH dróg kat. A i S, na których NIE DA SIĘ ZJECHAĆ BEZPOŚREDNIO na ulice, bądź na drogi niższych kategorii powinny po prostu nosić nazwy krzyżujących/łączących się dróg, n.p.: "węzeł A1/A2" , "węzeł A1/S8", "węzeł S8/S14". (w Niemczech odróżnia się "Autobahnkreuz", czyli krzyż/skrzyżowanie autostrad/owy /lub "Autobahndreieck"/ od ZJAZDÓW z A i S /oznaczanych tam jako "Ausfahrt"/).

Przykładowo: obecny węzeł Łódź-Północ powinien zmienić nazwę na "węzeł A1/A2", natomiast węzeł Łódź-Południe - odpowiednio na "węzeł A1/S8". Do tego tablice kierunkowe z informacją, DOKĄD prowadzą poszczególne pasy i łącznice danego węzła, i wszystko jasne.
Byłoby to bardziej przejrzyste i jednoznaczne. Bo co komu po informacji: "w. Łódź-Północ" (dla obecnego węzła A1/A2 k/Strykowa), skoro z tego węzła NIE DA SIĘ ZJECHAĆ bezpośrednio do Łodzi ??! (za to można pojechać stąd do Wawy, Gdańska, Poznania, a w przyszłości do Katowic i - pośrednio, bo tylko przez A1 lub A2 - także do Łodzi). Zjechać wprost do Łodzi jednak stąd się nie da - ergo: obecna nazwa jest MYLĄCA.

Węzły W/ZJAZDOWE pod Łodzią powinny nosić nazwy (od północy do południa) :

1* węzeł Łódź-Północ lub Łódź-Bałuty - zjazd z A2 na DK1/DK14 w Sosnowcu (zamiast obecnej nazwy "węzeł Stryków") ;

2* w. Łódź-Wschód (lub Łódź-Nowosolna) - zjazd z A1 na DK72 (zamiast "w. Brzeziny", bo ten węzeł leży W Łodzi, na geogr. wschodzie miasta (w łódzkim osiedlu Nowosolna); poza tym „węzeł Brzeziny” - inny - istnieje już na DK94 k/Piekar Śląskich) ;

3* w. Łódź-Widzew - zjazd z A1 na DW713 (zamiast Łódź-Wschód) (bo ten węzeł jest przecież w Łodzi, na Widzewie) ;

4* w. Łódź-Górna - zjazd z A1 na DW714 a w przyszłości także na Trasę Górna (zamiast "węzeł Romanów", bo co komu mówi nazwa mikroskopijnej wioski - Romanów?) ;

5* w. Łódź-Południe - zjazd z A1 na DK1/DK91 (zamiast "w. Tuszyn").

To tylko przykłady. Takie ujednolicenie ("ulogicznienie") ZASAD NAZEWNICTWA drogowego należałoby przeprowadzić w skali całego kraju. Bo jasne i logiczne nazwy, to mniej błądzenia i wahań za kierownicą a w konsekwencji - większe bezpieczeństwo w ruchu drogowym. Obecne „zasady” a raczej ich brak umożliwiają amatorszczyznę i radosną twórczość nazewniczą chłopków-roztropków z GDDKiA. (przykładem - nazwa "węzeł Wrocław" jeszcze nie tak dawno proponowana przez GDDKiA dla węzła A1/S8 pod ... Łodzią).

M
Majster_Szef

Droga betonowa pewnikiem wytrzyma kilka dekad, a na pewno o wiele dłużej niż asfalt - przy podobnych kosztach początkowych.Kwestia sprawdzona na zachodzie. Do tego dochodzi zwiekszone bezpieczenstwo uzytkowania takiego odcinka i widoczność. Jestem na tak.

Z S8 do A2 i odwrotnie z A2 na A1 z kierunku od Poznania przejazd będzie przez S14, a nie A1.

k
kosiarz

ja chętnie będę ten trawnik kosił, wystarczy mi 10 gr za metr kwadratowy.

w
wujek Joe

Ktoś w GDDKiA za to beknie? Bo kiedy nowa autostrada stanie zaraz przez "błąd w sztuce" zrobi się afera.

w
wczasy_w_mieście

... stojąc w korku na zbyt wąskiej A1. (:

n
n

Normalna procedura przy każdej betonówce.

n
niestety

nigdy

d
driver

Kiedy przedłużą Włókniarzy w kierunku Zgierza?

c
chriswaw

Nie chciałbym być złym prorokiem, ale wkrótce po otwarciu tego odcinka euforię zastąpi lament. Bo zamiast na Kopcińskiego i Rydza postoimy w korkach na A1 i na pożal się Boże węzłach szytych na miarę XIX wieku.
Mądry PO-lak znów PO szkodzie!

q
qwerty

to Poznań ma dostęp do A4 ?

Ł
Łodzianin P.

Stadion z jedną trybuną, to i autostrada z jednym pasem :)

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3