W pierwszej kolejności mają zniknąć liczne ograniczenia prędkości na przejazdach kolejowych, które powodują konieczność hamowania pociągów co kilkaset metrów. Zwiększy się też bezpieczeństwo użytkowników dróg. Oznakowane obecnie tylko znakami „stop” przejazdy zostaną wyposażone w rogatki. Pociągi będą je mogły pokonywać bez zwalniania.
Pendolino wyjeżdża na tory! Podróż pociągiem z prędkością ponad 200 km/godz
Tragiczny wypadek na przejeździe kolejowym. Pociągi z Warszawy do Łodzi jeżdżą objazdem [FILM]
– Planujemy zainstalowanie urządzeń sygnalizacyjnych na ośmiu przejazdach, siedem z nich zostanie wyposażone w automatyczne rogatki – informuje Maciej Dutkiewicz, rzecznik PKP PLK. – Jeden znajduje się na terenie Łodzi, dwa pomiędzy Łodzią a Pabianicami, cztery między Pabianicami i Zduńską Wolą. Ostatni, między Zduńską Wolą a Sieradzem, będzie przejazdem z samą sygnalizacją świetlną. Dwa przejazdy obsługiwane obecnie przez dróżników zostaną zautomatyzowane. Prace mają być prowadzone w ramach ogólnopolskiego projektu przebudowy przejazdów kolejowych, a ich finansowanie wesprze Unia Europejska. Zakończą się w drugiej połowie 2015 roku.
Linię Łódź – Pabianice – Łask – Sieradz w ciągu najbliższych dwóch – trzech lat czeka także modernizacja torów. Ma ją z kolei dofinansować Urząd Marszałkowski. Jest to najbardziej uczęszczana, obok linii do Koluszek, trasa w województwie łódzkim.