Prezes Wojciech Pater podkreśla, że to skomplikowany proces. Jego zdaniem, w Polsce nie ma jeszcze miasta, które miałoby podobne rozwiązanie rozbudowane na taką skalę.
Wszystkie łódzkie skrzyżowania z sygnalizacją zostaną połączone siecią światłowodową, za pomocą około 100 km przewodów. Ich funkcjonowaniem sterować będą komputery i pracownicy centralnej dyspozytury, której siedziba planowana jest przy ul. Tuwima.
Dzięki komputerom i czujnikom sygnalizatory na skrzyżowaniach będą inteligentne. To znaczy same dopasują zmianę świateł do pory dnia i natężenia ruchu: inaczej będą pracować w godzinach szczytu, a inaczej w nocy, gdy aut jeździ niewiele.
Do systemu podłączone zostaną także elektroniczne tablice przystankowe (takie, jak na przystankach przy al. Kościuszki) oraz elektroniczne tablice z informacjami dla kierowców. Umieszczone nad jezdnią wyświetlać będą komunikaty o pogodzie, utrudnieniach na drodze i o propozycjach objazdu korków.
System obejmie także kilkaset kamer monitoringu kontrolujących ruch na ulicach. Będą tak dokładne, że odczytają numery rejestracyjne auta, którego kierowca popełnił wykroczenie.
- Dzięki wprowadzeniu systemu poprawi się koordynacja sygnalizacji świetlnych, bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego i dostęp do informacji o warunkach drogowych w mieście - wylicza Jacek Sarzało z Zarządu Dróg i Transportu.
Wprowadzenie tego rozwiązania planowane jest na 2015 roku.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?