MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Strategia małych kroków, czyli dlaczego lepiej budować niż nie [FELIETON]

Mirek Malinowski
Paweł Łacheta
Na ostatniej sesji Rady Miejskiej została przyjęta uchwała-apel do marszałka województwa o wyłożenie pieniędzy (potrzeba ok. 150 mln zł) na budowę węzłów Lućmierz i Teofilów na drodze ekspresowej S14. W obecnym przetargu tych węzłów bowiem nie ma, a zdaniem radnych PO „budowa niepełnej S14 tak naprawdę nie ma sensu”.

Oczywiście, że S14 z węzłami jest lepsza niż bez nich, ale czy rzeczywiście nie warto budować drogi choćby była bez węzłów? Przypomina mi to sprawę budowy nowego dworca Łódź Fabryczna. Wybudowany kosztem prawie 2 mld zł dworzec pod względem ruchu pociągów nie różni się dziś bowiem pod poprzedniego, starego Fabrycznego – wciąż jest stacją końcową.

Pamiętam, jednak, że gdy rozpoczynała się budowa dworca i były głosy kwestionujące zasadność tej inwestycji – że najpierw trzeba wybudować tunel pod miastem do dworca Kaliskiego, a dopiero potem dworzec – to radni PO tłumaczyli, że warto jednak wybudować najpierw dworzec, bo jego istnienie niejako „wymusi” na rządzie budowę tunelu. I tak się właśnie dzieje. Może i węzły też będą...

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany