Stan techniczny budynku urzędu w Pabianicach nie pozwala na jego dalsze użytkowanie!

Anna Janiszewska
Anna Janiszewska
Kilka dni temu na ścianach budynku pojawiło się wiele pęknięć. Najmniej ucierpiała znajdująca się na parterze Straż Miejska

Ewakuacja urzędu. Budynek grozi zawaleniem?

W piątek 3 lipca na ścianach budynku Urzędu Miejskiego oraz Straż Miejskiej przy ul. Narutowicza 33 powstały liczne pęknięcia. Zauważył je jeden z pracowników. Pęknięcia pojawiły się wewnątrz, ale widoczne są również na elewacji.

Okazało się, że przyczyną ich powstania są prowadzone po sąsiedzku prace.

- Pojawiły się po rozpoczęciu robót budowlanych na sąsiedniej działce. Budynek został wyłączony z użytkowania, z wyjątkiem pomieszczeń Straży Miejskiej znajdujących się na parterze. Taka jest aktualna decyzja Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego po ocenie stanu technicznego budynku - informuje Aneta Klimek, rzecznik prasowy Urzędu Miejskiego w Pabianicach.

Budynek zabezpieczono. Ustawiono tablice ostrzegawcze. Mieszczące się tu wydziały na razie pracują telefonicznie. Co z urzędnikami?

Gdzie załatwiać sprawy

Petenci przyjeżdżają do urzędu i zastają zamknięte drzwi.

- Gdzie mamy załatwić sprawę? Jest pilna, nie wiem, czy da się telefonicznie... - mówi jedna z petentek.

W budynku znajdują się dwa wydziały urzędu - Wydział Spraw Społecznych i Gospodarczych oraz Wydział Spraw Lokalowych. Będą przeniesione. Do tego czasu wszystkie sprawy można załatwiać telefonicznie.

Od 13 lipca (poniedziałek) Wydział Spraw Społecznych i Gospodarczych przeniesie się do Miejskiej Biblioteki Publicznej przy ul. św. Jana 10. Urzędnicy usiądą w pomieszczeniach galerii Ex Libris na parterze.

Na razie można dzwonić pod numery: 502 244 601 lub 507 012 588. Dokumenty można zostawić w Biurze Obsługi Interesantów w siedzibie UM przy ul. Zamkowej 16.

Od 15 lipca (środa) sprawy, którymi zajmuje się Wydział Spraw Lokalowych, będzie można załatwić głównym budynku magistratu przy ul. Zamkowej 16 (sala nr 4 na parterze).

Czynny będzie codziennie w godzinach pracy urzędu.

Teraz sprawy można załatwiać telefonicznie pod numerami:

- referat spraw lokalowych 512 718 409
- referat dodatków mieszkaniowych 507 012 597

Dokumenty można zostawić w Biurze Obsługi Interesantów w siedzibie UM przy ul. Zamkowej 16.

Czy będą kolejne bankructwa przez rządowe decyzje?

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.