Stacja Łódź Żabieniec: nowe perony i przejście podziemne. ZDJĘCIA

Jacek Zemła
Jacek Zemła
Dla wygody podróżnych powinny powstać przystanki na wiadukcie i zejścia wprost na nowe perony. jacek zemła
Wymieniono tu niemal wszystko, stare, niskie perony zostały zastąpione nowymi o wysokości 76 cm, czyli takimi, z których można wejść do pociągu bez pokonywania różnicy poziomów.

Pasażerowie kolei mogą już korzystać z przebudowanego peronu pierwszego na dworcu Łódź Żabieniec, peron drugi jest już także gotowy do użytku, ale ma być udostępniony od grudnia. Wymieniono tu niemal wszystko, stare, niskie perony zostały zastąpione nowymi o wysokości 76 cm, czyli takimi, z których można wejść do pociągu bez pokonywania różnicy poziomów. Na peronach zamontowano przeszklone wiaty, są też ławki i gabloty z rozkładem jazdy. Pojawiło się również nowe oświetlenie i nagłośnienie.

Powrót do starego porządku

Na razie wszystkie pociągi, zarówno te w kierunku Łodzi Kaliskiej jak i Zgierza odjeżdżają z peronu pierwszego. Wraz ze zmianą rozkładu jazdy ma się to zmienić i organizacja ruchu wróci do starego porządku, czyli pociągi w kierunku Zgierza pojadą z peronu pierwszego (od strony pętli tramwajowej), a te do Łodzi Kaliskiej i Łodzi Widzew z peronu drugiego, czyli od strony ZUS-u.

Wybudowano dogodne dojście do osiedla Teofilów, którego dotąd brakowało, jest też chodniczek prowadzący do biurowca ZUS-u.
Obecnie trwają jeszcze prace w przejściu podziemnym, które ma zostać całkowicie odnowione. Połowa przejścia jest wyłączona z użytkowania i pracują tam robotnicy, druga połową można się poruszać bez przeszkód. Budowane są także windy, których tu nigdy wcześniej nie było - przy wyjściach na perony oraz z obu stron tunelu przy wyjściach do miasta w kierunku Teofilowa oraz osiedla Wielkopolska. Będzie także nowe zadaszenie wyjść, nowe oświetlenie przejścia o odwodnienie. To ostatnie jest bardzo istotne, bo w przeszłości po większych opadach przejście podziemne na Żabieńcu było zalewane wodą, a pasażerowie wysiadający z pociągów brodzili po kostki w wodzie albo korzystali z dziur w ogrodzeniu, aby wydostać się do miasta.

Remont dworca na Żabieńcu w całości sfinansowany został ze środków PKP Polskie Linie Kolejowe. Do pełnego zadowolenia brakuje jeszcze tylko przystanków tramwajowych na wiadukcie i dogodnych zejść z tych przystanków prosto na perony.

Czy będą kolejne bankructwa przez rządowe decyzje?

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.