Sprawdziliśmy: W upał unikaj autobusów i tramwajów. W MPK albo za zimno, albo za gorąco [zdjęcia]

(KZ)
Temperatura w słońcu przekraczała wczoraj 36 st. C. Sprawdziliśmy, jaki jest w takich warunkach komfort jazdy w pojazdach łódzkiego MPK.

Najgorzej było na przystanku linii 57 przy ul. Wólczańskiej, gdyż autobusy te już dawno zapomniały chyba o rozkładzie jazdy, chociaż w godzinach południowych powinny kursować co 10 minut. Po kilkunastu minutach stania w słońcu, bo żadnej wiaty tam nie ma, nasz termometr wskazywał 36 st. C. Ale gdy wreszcie „57” podjechało, chłód w środku wręcz był dokuczliwy, bo temperatura w nowoczesnym klimatyzowanym solarisie była o 10 stopni niższa. Po przejechaniu kilku przystanków, wysiadając odczuwało się nieprzyjemnie uderzenie gorąca.

Na pl. Niepodległości przesiedliśmy się w nowoczesną pesę. To tramwaj linii 11, też z klimatyzacją, ale najwyraźniej źle ustawioną, bo termometr wskazywał 32 st. C, czyli mniej więcej taką, jak była na przystanku. Sytuację ratują przyciemniane szyby.
Kolejny testowany przez nas autobus to mercedes linii 69, również z klimatyzacją. Temperatura w środku – 30 st. C, ale dzięki ocienionym szybom panował przyjemny chłodek.

CZYTAJ TEŻ: Polska - Gruzja, TVP nie pokaże meczu. Gdzie obejrzeć mecz Polska - Gruzja? [transmisja, live]

Na koniec wsiedliśmy do starej „piętnastki”. W tym tramwaju o klimatyzacji nawet nie ma mowy. Temperatura w wagonie osiągała 33 st. C, ale dzięki otwartym wszystkim oknom nie czuło się upału, a jedynie silny przeciąg. Stare metody chłodzenia okazują się jednak skuteczne...

Wideo

Komentarze 23

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

l
lodzia

to nie cichacz, to marianek nie myje tyłka

##

Fakt: Klimatyzacja jest pod każdym względem niezdrowa. Gdzie te czasy, jak jeżdziły jeszcze Ikarusy, i naprawde KAŻDE okno można było otworzyć i szyberdachy były porżądne i był przewiew na maxa?
Nikt nie narzekał wtedy, że mu niby za zimno czy ciągnie. Super świerze powietrze i przedewszystkim zdrowe.
A teraz co?

#

Klimatyzacja w miejskich autobusach to jakiś obłęd.
Wchodzisz do autobusu i owszem, przywita cię miłe zimne powietrze jak w lodówce. Na moment jest to przyjemne ochłodzenie.
Ale im dużej jedziesz, tym bardziej się robi ciepło, gorąco i po jakimś czasie już nie wyrobisz, bo się robi nieprzyjemnie gorąco i nie ma świerżego powietrza.
Ponadto, jak ktoś wejdzie do autobusu i śmierdzi, to ten "zapach" zostaje aż do końca. Po prostu nie ma czym oddychać przez to sztuczne niezdrowe powietrze.

G
Gość

Nie wszystkie pojazdy posiadaja (sprawna) klimatyzacje. Jezeli klimatyzacja pracuje prawidlowo, kierowca jest zobowiazany zakluczyc wszelkie okna i zamknac szyberdachy. Wtedy tez nikt je nie moze otworzyc.

10st

Co to za bzdury popisane.
- "nasz termometr wskazywał 36 st. C"
-"„57” podjechało, chłód w środku wręcz był dokuczliwy, bo temperatura w nowoczesnym klimatyzowanym solarisie była o 10 stopni"
W SŁOŃCU 36, a w autobusie 26 st? No to faktycznie dokuczliwy chłód, pewnie aż w kościach łupało

"tramwaj linii 11, też z klimatyzacją, ale najwyraźniej źle ustawioną, bo termometr wskazywał 32 st. C"
No faktycznie, 26st jest za mało i jest nieprzyjemnie, ale 6 st więcej czyli 32 st. to już temperatura za wysoka? Wielkie szczęście że te szyby były przyciemniane.

"69, również z klimatyzacją. Temperatura w środku – 30 st. C, ale dzięki ocienionym szybom panował przyjemny chłodek."
W autobusie który miał 26st było strasznie zimno i nieprzyjemnie tam gdzie było 32st już było za gorąco ale jeśli jest 30st no to jest ok?

-"Po przejechaniu kilku przystanków, wysiadając odczuwało się nieprzyjemnie uderzenie gorąca."
To naprawdę straszne

Dziennikarz opisujący różnicę 10st (min 26 - max 36)? Faktycznie sensacja i jest o czym ponarzekać.
Jak MPK nie miało klimy, to tacy ludzie jak ten "dziennikarz" narzekali że za gorąco, jak jest klima to k...mać narzekają że temperatura za niska o 4st (30 było ok a 26st za mało) bo potem gdy wysiadają to gorące powietrze w nich uderza. Straszne. "Dziennikarz" przez te swoje badania, może iść na L4 bo takie duże skoki temperatur mogą spowodować ból gardziołka.

.....

Czasem jazda to jakiś koszmar zapachowy. A tak nawiązując do klimy to jak temperatura odczuwalna jest ok 40 C i wsiądziesz do klimatyzowanego tramwaju jak wysiadasz to jest jeszcze gorzej.

P
Pasażer

Chcecie chłodu to po kiego otwieracie te okna przy włączonej klimatyzacji. Bez sensu to?!

T
Topik

Ktoś z takimi problemami jak ty nie powinien w ogóle ruszać się z domu. Nie jesteś przystosowany do życia. Masz wiecznie problemy.

l
lodzia

marianek po odbytym stosunku z kumplami z cska, podsrywa w gacie. Nie trzymają mu zwieracze.

k
kris łowca d.bili

lub wychodzenie

m
marianek

brzydka śmierdząca loćka nie podmywa się

T
Topik

jeszcze przed wprowadzeniem klimy twierdziłem, że szkoda kasy na instalacje oraz jej utrzymywanie. Duża kubatura oraz powierzchnia okien nie wystarcza powoduje niewydolność klimy. Do tego co chwila przystanek na którym gorącym powietrzem wentylowane jest wnętrze pojazdu. Korzystniejsza opcja, to pieniądze przeznaczyć na otwory wentylacyjne w dachu oraz duże przesuwne szyby. Pasażer w obecnej chwili ma mały wpływ na temperaturę podczas pracy klimy. Ale jednak ma. Otóż tak jak zimą zamiast pojedynczo wchodzić do osobnych drzwi, pasażerowie powinni wymieniać się przez pierwsze lub ostatnie drzwi. W ten sposób pozostałe wnętrze nie będzie miało wymiany powietrza na ciepłe

d
dają analfabeci,

którzy też piszą "włancza" zamiast włącza.

.

nie działa czy po prostu nie jest włączana, żeby zaoszczędzić?

w
włancza?

włancza?

Dodaj ogłoszenie