Już od spotkania na konsultacjach społecznych wnosimy o przekształcenie w liceum ogólnokształcące – mówi Ilona Bulska, dyrektor Gimnazjum nr 18. - Wierzymy, że jako dobre gimnazjum, ze świetną kadrą pedagogiczną, potrafiącą pracować z młodzieżą i prowadzić ją do wielu sukcesów, mamy szansę kontynuować naszą pracę. Wierzę w to, że damy sobie radę, gdyż wielu naszych nauczycieli – np. matematyki, języka polskiego, historii, języka angielskiego, chemii, geografii - to egzaminatorzy maturalni, którzy są gotowi, by kształcić uczniów w liceum. Rozbijanie tego zespołu byłoby niepowetowaną stratą. Mówię to jako dyrektor szkoły, ale też wyrażam stanowisko rodziców, od których ten pomysł wyszedł.
Dziś przedstawiciele Gimnazjum nr 18 – dyrekcja nauczyciele i rodzice wybieraj się na posiedzenie komisji edukacji, jak zaplanowana została na godz. 15. w UMŁ.
Oto jakie argumenty, przemawiające za przekształceniem Gimnazjum nr 18 w liceum ogólnokształcące przygotowano.
Dlaczego warto z naszego, bardzo dobrego gimnazjum utworzyć liceum
Gimnazjum, które osiągnęło sukces , może być dobrym liceum - wystarczy dać mu szansę.
1. Posiadamy sprawnie działająca, kompetentną i współpracująca ze sobą Radę Pedagogiczną.
Jesteśmy szkołą, która może pochwalić się wysokimi wynikami egzaminów gimnazjalnych, a wyniki EWD klasyfikują nas jako szkołę sukcesu. Na tle krajowej skali staninowej w latach 2003 – 2016 osiągaliśmy ze wszystkich części egzaminu staniny wysokie oraz bardzo wysokie.
Jednym z naszych priorytetów jest kształcenie na wysokim poziomie oparte na budowaniu przyjaznego uczniom klimatu. Przez te wszystkie lata uczeń był dla nas podmiotem i wszelkie działania Rady Pedagogicznej ukierunkowane były na jego rozwój. Programowa edukacja wspierana była i jest przez szereg zajęć dodatkowych prowadzonych społecznie przez nauczycieli i wychodzących naprzeciw oczekiwaniom i potrzebom naszych uczniów. Taką postawę i sposób pracy, które doprowadziły nas do sukcesu, będziemy realizować w nowej szkole. Bazą do takiego wniosku jest też fakt, że w gronie nauczycieli Publicznego Gimnazjum nr 18 są egzaminatorzy maturalni ze wszystkich przedmiotów, posiadający także doświadczenie i umiejętność pracy ze starszą młodzieżą. Potrafimy pracować z uczniami o różnym potencjale- jesteśmy szkołą Odkrywców Talentów.
2. Posiadamy doskonałą bazę lokalową – przekształcenie bez kosztów
Publiczne Gimnazjum nr 18 znajduje się w dawnym budynku liceum ogólnokształcącego, do którego przenieśliśmy się w 2012 r. W związku z tym dysponujemy doskonalą bazą lokalową, dobrze wyposażonymi pracowniami przedmiotowymi, biblioteką z pozycjami dla szkół średnich i centrum multimedialnym, salą gimnastyczna wraz z siłownią. Korytarze, sala gimnastyczna i niektóre pracownie zostały niedawno odnowione. Współpraca z SP81 umożliwia korzystanie z ORLIKA. Większość posiadanego zaplecza multimedialnego (tablice interaktywne, rzutniki) uzyskaliśmy dzięki naszemu udziałowi w licznych projektach czy konkursach.
3.Szkoła jest spadkobiercą idei tolerancji prof. Jana Karskiego i nośnikiem głoszonych przez niego wartości
Jesteśmy pierwszą szkołą im. prof. Jana Karskiego w Polsce ( 2002 rok).
Ucząc ponad 460 uczniów, jesteśmy głównym miejscem w Łodzi, gdzie na tak dużą skalę propaguje się postać i idee Jana Karskiego.
Zależy nam na kontynuowaniu dziedzictwa tego wielkiego łodzianina, świadka Holocaustu i obywatela świata. Staramy się, aby Jan Karski nie był tylko postacią z portretu w szkolnym holu, dlatego:
Organizujemy lekcje w gabinecie Karskiego w Muzeum Miasta Łodzi
stałe i naturalnie, w toku pracy dydaktycznej i wychowawczej,
odwołujemy się do wartości, które reprezentował Karski
realizujemy projekty edukacyjne w szkole i w mieście związane
z Karskim, przy okazji których uczniowie poznają miasto i jego historię,
architekturę, wielokulturowość
organizujemy gry edukacyjne w szkole i w mieście, rajdy i wycieczki
edukacyjne śladami Karskiego w Łodzi, w Beskidach
Realizując działania związane z patronem, współpracujemy z:
Fundacją Edukacyjną im. Jana Karskiego (Warszawa – Waszyngton) –
(realizacja projektu „Karski my Hero”, stały kontakt, materiały
edukacyjne)
Muzeum Miasta Łodzi
Centrum Dialogu im. Marka Edelmana
IPN
Muzeum Historii Polski - udział w projektach, imprezach, warsztatach,
promocjach książek Karskiego lub o Karskim –
Aktywnie współpracujemy ze szkołami Karskiego w Polsce (Ruda Śląska, Kielce, Nowy Sącz, Wiśniowa Góra, Warszawa), uczestnicząc w zjazdach , warsztatach dla nauczycieli i projektach dla uczniów, wspólnych obchodach ważnych uroczystości.
Z wszystkimi tymi instytucjami planujemy dalszą współpracę jako
szkoła średnia.
4. Poparcie środowiska lokalnego
Wszelkie nasze działania zmierzające do przekształcenia naszego gimnazjum w szkołę średnią wspierane są przez Radę Rodziców i środowisko lokalne.
Uczniowie Gimnazjum nr 29 przy ul. Jurczyńskiego także marzą, by ich szkoła stała się liceum ogólnokształcącym:
W związku z planowaną reformą naszej szkole grozi
wcielenie do pobliskiej Szkoły Podstawowej nr 12 - co oznaczałoby
odejście tej wspaniałej kadry nauczycielskiej - pedagogów, którzy
wydobyli z nas talenty i pasję, dzięki którym zdobywaliśmy wyżyny. To
byłaby ogromna strata dla edukacji, dlatego jedyną naszą nadzieją jest
apelować do lokalnych władz o zmianę decyzji i utworzenie tu liceum
tak, by można było kontynuować naukę pod okiem tak niezwykłych
pedagogów.
ZSO 1 przy ul. Czajkowskiego natomiast walczy o możliwość utworzenia w miejsce Gimnazjum nr 34 szkoły podstawowej.
Oto argumenty przemawiające za utworzeniem (reaktywowaniem) Szkoły Podstawowej nr 198 w kompleksie Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 1 przy ul. Czajkowskiego
1. ZSO nr 1 (Publiczne Gimnazjum nr 34, XXXII Liceum Ogólnokształcące) mieści się w budynkach połączonych łącznikami , które docelowo są w stanie pomieścić 1500 uczniów bez wprowadzania dwuzmianowości.
2. Szkoła ma doskonale zorganizowaną przestrzeń, która pozwala na wyodrębnienie bezpiecznych stref dla dzieci i młodzieży na różnych etapach edukacyjnych.
3. Budynki, w których mieści się nasza szkoła w 2016 r. przeszły kompleksową termomodernizację.
4. ZSO nr 1 posiada bogatą bazę techno – dydaktyczną, która umożliwia prowadzenie zajęć na miarę XXI wieku, a tym samym indywidualny, wszechstronny rozwój każdego ucznia. Szkoła posiada m.in.:
* 2 duże wyremontowane sale gimnastyczne,
* aulę,
* pływalnię,
* siłownię,
* 3 małe sale do ćwiczeń (doskonałe do zajęć dla młodszych dzieci),
* kompleks boisk sportowych (pełnowymiarowe boisko do piłki nożnej, boisko do gier zespołowych, boisko do piłki plażowej, zewnętrzną siłownię),
* wolnostojący budynek z pełnym węzłem sanitarnym, przeznaczony dla osób korzystających z zewnętrznej infrastruktury,
* doskonale wyposażone w pomoce dydaktyczne pracownie przedmiotowe, przede wszystkim: fizyczne, chemiczne, biologiczne (wyposażone w ramach WFOŚiGW), geograficzne,
* większość wyremontowanych pracowni (środki własne, Rady Rodziców),
* wyremontowane, kolorowe toalety (Budżet Obywatelski),
* bibliotekę i centrum multimedialne,
* 2 pomieszczenia świetlicowe,
* stołówkę z własną kuchnią.
5. Nasza placówka kolejny raz będzie przechodziła reformę edukacji: w murach naszej szkoły mieściło się już przedszkole, szkoła podstawowa, a obecnie gimnazjum i liceum. Były już takie lata, że nasza kadra pracowała jednocześnie z dziećmi najmłodszymi, dziećmi z klas 4 – 8, uczniami powołanych gimnazjów oraz młodzieżą licealną. ZAWSZE DAWALIŚMY SOBIE RADĘ Z DOSKONAŁYM REZULTATEM.
6. Nauczyciele naszej szkoły prowadzą zajęcia dla uczniów okolicznych szkół podstawowych w zakresie:
* nauki pływania w ramach zajęć z wychowania fizycznego (57 grup uczniów z 6 szkół podstawowych, najwięcej ze Szkoły Podstawowej nr 34 – 22 grupy, ze Szkoły Podstawowej nr 202 – 11 grup, ze Szkoły Podstawowej nr 199 – 8 grup),
* szkolenia pływackiego w ramach funkcjonującego w naszym Zespole MKS 1 (45 godz. dla 110 uczniów klas I – VI Szkoły Podstawowej nr 34),
* tenisa stołowego,
* Akademii Siatkówki,
* tańca towarzyskiego
* j. hiszpańskiego (dla klas IV – VI Szkoły Podstawowej nr 34 – łącznie 6 godz. tygodniowo, z czego do końca I okresu nasz nauczyciel prowadził 2 godz. zajęć bezpłatnie).
7. Doskonała baza sportowa, jakiej nie posiada żadna szkoła w Łodzi i doświadczenie trenerów umożliwią, tak jak dotychczas w gimnazjum, prowadzenie klas sportowych w takich dyscyplinach jak: pływanie, piłka koszykowa, piłka siatkowa, piłka nożna i tenis stołowy.
8. Kluby sportowe (MUKS Widzew, WIFAMA, Widzew Łódź), z którymi współpracujemy są zainteresowane dalszą współpracą w zakresie kształcenia uczniów w Szkole Podstawowej nr 198.
9. W ZSO nr 1 nieustannie rozwija się centrum języka hiszpańskiego. Aktywna współpraca z Ambasadą Hiszpanii oraz wykwalifikowani lektorzy i nauczyciele
języka hiszpańskiego (2 nauczycieli z Hiszpanii) pozwolą na kontynuację funkcjonowania klas dwujęzycznych z językiem hiszpańskim.
10. Przepełnienie szkół na Olechowie, o którym mówił p. Adam Szadkowski – dyrektor Szkoły Podstawowej nr 141 podczas spotkania w Urzędzie Miasta Łodzi. W chwili obecnej w Szkole Podstawowej nr 141 w Łodzi utworzonych zostało 14 oddziałów, a od r. szk. 2017/2018 tych oddziałów będzie minimum 16. Z kolei w Szkole Podstawowej nr 205 w przyszłym roku będzie funkcjonowało około 35 oddziałów I – VII oraz kilkanaście oddziałów gimnazjalnych.
Powołana Szkoła Podstawowa nr 198 odciąży rejon Szkoły Podstawowej nr 141 i Szkoły Podstawowej nr 205. Do rejonu naszej szkoły oprócz zaproponowanych przez Miasto ulic, można włączyć ulice: Oleńki Billewiczówny, Jagienki, Juranda ze Spychowa, Longinusa Podbipięty, Jana Onufrego Zagłoby, Andrzeja Kmicica, Ketlinga (mapki w załączeniu).
Włączenie wskazanych ulic do rejonu Szkoły Podstawowej nr 198 będzie zgodne z Art. 39. 1 i 39.2 USTAWY z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe.
Sytuacja ze szkołami podstawowymi na osiedlu Olechów – Janów z roku na rok będzie coraz trudniejsza ze względu na dynamicznie rozbudowujące się osiedle.
11. Przepełnienie Szkoły Podstawowej nr 34, w której w chwili obecnej funkcjonuje 31 oddziałów, a od r. szk. 2017/2018 będzie ich prawdopodobnie 35. Należy dodać, że uczniowie Szkoły Podstawowej nr 34 korzystają z pływalni mieszczącej się w naszym Zespole w ramach zajęć wychowania fizycznego i plan tych zajęć uwzględnia zawsze (na życzenie pani dyrektor Szkoły Podstawowej nr 34) godziny największego przepełnienia tej szkoły.
12. Utworzenie Szkoły Podstawowej nr 198 zmniejszy również liczbę powoływanych oddziałów w Szkole Podstawowej nr 33 i w ten sposób umożliwi rozszerzenie działalności Przedszkola Miejskiego nr 206 o m.in. wczesne wspomaganie rozwoju oraz pomoże w rozwiązaniu problemów przedszkoli mieszczących się w okolicznych blokach.
Mamy nadzieję, że dotychczasowy, ogromny wkład Miasta i instytucji zewnętrznych w rozwój infrastruktury naszej szkoły nie będzie zaprzepaszczony, a nasza szkoła nie będzie stała pusta podczas, gdy w innych szkołach dzieci będą uczyć się w systemie dwuzmianowym.
WIERSZYKI NA WALENTYNKI DLA KOLEGI
AGENT GWIAZDY 2 [UCZESTNICY] KTO WYSTĄPI W DRUGIEJ EDYCJI AGENTA? KIEDY DRUGA EDYCJA AGENTA?
Przepis na pyszne faworki
Przepis na kruche chrusty
ŻYCZENIA NA WALENTYNKI, WALENTYNKI SMSY, WALENTYNKI WIERSZYKI, WALENTYNKI 2017
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Projektant gwiazd ostro o stylu Liszowskiej. "Stała się obłym prostokątem"
- Wiemy, ile osób głosowało na Dagmarę Kaźmierską! Tego Pavlović nie przewidziała
- Zadymy na urodzinach uczestniczki "Rolnika". Karetka pogotowia, gaz pieprzowy. Szok!
- Dni Gąsowskiego w "TTBZ" są policzone?! TAKĄ niespodziankę zgotowała mu produkcja!