Tyle zostało z ogródków działkowych przy alei Unii...
Faustyna, mniejsza z dwóch maszyn drążących kolejowy tunel średnicowy pod Łodzią, powoli wgryza się w ziemię. Po długim postoju tarcza o średnicy tarczy 8 metrów kieruje się z podziemnej komory przyszłego przystanku Łódź Koziny w stronę stacji Łódź Żabieniec. Ma do wykonania ok. 850 metrów jednotorowego tunelu do wylotu przy ul. Skarpowej, obok torów z Kaliskiej na Żabieniec. Tam już na nią czeka przygotowana komora demontażowa.
Jak dowiedzieliśmy się od pracowników budowy, Faustyna cała zagłębiła się już w tunelu, co oznacza, że jest ok. 100 metrów od przystanku Koziny. Drążenie idzie powoli, ze względu na trudne warunki geologiczne oraz przejście pod aleją Włókniarzy. Nie ma jednak zakłóceń, które powodowałyby konieczność zatrzymania prac.
W tym samym czasie obok gotowego już tunelu jednotorowego pomiędzy Kozinami a komorą przy ul. Długosza trwa budowa tzw. wanny wylotowej. To nic innego jak betonowa ława w kształcie koryta, którą w przyszłości tor kolejowy wynurzy się z tunelu na powierzchnię gruntu i osiągnie wysokość taką samą jak biegnące obok tory linii Żabieniec - Kaliska.