18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Skoda Rapid: Zanim trafi do naszych salonów, my już ją testowaliśmy

ryszard m. perczak
Ten samochód nasza redakcja dostała do testów prosto z Mlada Boleslav jeszcze przed jego oficjalną premierą w Polsce. To nowość w gamie skód: plasuje się między fabią a octavią.

Nadwozie rapida jest określane jako sedan. Naszym zdaniem to tzw. liftback, gdyż pokrywa bagażnika, odchylająca się wraz z tylnym oknem, jest mocno pochylona i ma wycieraczkę szyby. Mimo braku oryginalności chyba się podoba, gdyż zdarzało nam się widzieć innych kierowców sygnalizujących nam swoją ocenę kciukiem uniesionym do góry.

W kabinie, jak to w skodzie. Prosta obsługa ograniczona do podstawowych wskaźników i przełączników. Przestronnie i wygodnie. Trochę zbyt twarde plastikowe wykończenia.
Turbodoładowany silnik benzynowy to ruch w kierunku oszczędności paliwa, a nie dynamiki. Mocniejsze przyciśnięcie gazu dopiero po chwili powoduje w miarę płynne przyspieszenie. Lepszą dynamikę można osiągać schodząc na niższe biegi. Wtedy jednak rośnie zużycie paliwa. Bardzo nam się podobała praca skrzyni biegów.

.

Najnowszą skodą przejechaliśmy ok. 500 kilometrów. W 2/3 była to trasa Warszawa - Łódź - Warszawa. Średnie zużycie paliwa przy obciążeniu tylko kierowcą wyniosło 5,4 l/100 km. Podejrzewamy, że przy komplecie pasażerów i wypełnionym bagażniku zapotrzebowanie na benzynę będzie przynajmniej o 20 proc. wyższe.

Rapid prowadzi się pewnie, choć jego dość miękkie zawieszenie powoduje, że przy silniejszym wietrze trzeba mocniej trzymać w dłoniach kierownicę. Poza dość przestronnym wnętrzem zaletą rapida jest duży bagażnik, do którego jest bardzo wygodny dostęp.
Na tle konkurentów, jak chevrolet cruze czy hyundai elantra, nowa skoda wypada nieźle.

Nowoczesność i ładny wygląd to jej atuty. O ewentualnym sukcesie bądź porażce na polskim rynku zdecyduje jednak cena.

Wideo

Komentarze 12

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

r
rafal

Rapid nie jest z segmentu B. Ma rozstaw osi wiekszy niz octavia i spokojnie wchodzi do segmentu C. Trwaja obecnie prace nad nowa Octavia III ktora bedzie juz pelnowartosciowym modelem klasy sredniej wyzszej czyli Passata, Mondeo, itp

P
Paweł

Chevrolet cruze czy Hyundai elantra to auta z segmentu C, może z nimi konkurować Skoda octavia. Skoda rapid to auto z segmentu B, czyli niższego. Może konkurować np z Fiatem albea.

a
aaa

A co w tym takiego dziwnego? Do Octavii też wkładają 1.2. A do Mondeo 1.0

d
darek

Pojemność 1200 cm na takie duże auto ? Ciekawe jak z trwałością tego silnika.

G
Gość

Takie auto występuje tylko w reklamach i nikt go w salonie nie widział! Realna cena za prezentowaną wersję to 54-56tys PLN. Wychodzi tu nierzetelność "dziennikarzy" Expressu! Powiększają rozmiary Rapida (szerokość) i prezentują NIEPRAWDZIWE, zaniżone ceny.

G
Gość

Wymiary Elantry- 4530x1775x1445, rozstaw osi 2700mm! To tyle co Octavia-II tylko Skoda ma rozstaw osi mniejszy o 10cm. Jak tu porównywać z mniejszym Rapidem?!
Honda City 4420x1715x1420, rozstaw osi 2540mm. . .
Skoda Rapid 4483x1706x1461, rozstaw osi 2602mm. (te tłuczki z E.I. podały szerokość z lusterkami).

B
Bubu

Czekałem na to Autko od roku i się nie zawiodłem
Za te pieniądze Super

a
aaa

Hyundai Elantra to też kompakt (Hyundaiem klasy średniej jest i40). Jest raptem o 5 cm dłuższy od Rapida. A Honda Citty jest miejskim autem a nie kompaktem...

P
PzKpfw

O, znów reklamują "volkswagena" dla ubogich...

Z
Zordon

ŁKS może sobie takim pojeździć na skradzionej konsoli...

G
Gość

Jeśli turbo nie rozsypie się wcześniej, a zdarza się to już po 60000km, to za regenerację zapłacimy PROGRAMOWO przy 6 przeglądzie 1000PLN dodatkowo! Poza tym przy jeździe miejskiej ten silnik wcale nie jest taki oszczędny! Mało pali TYLKO stojąc w korkach i przy jednostajnej prędkości.

G
Gość

Jak można porównywać Skodę Rapid z Hyundai'em Elantrą! Elantra to auto klasy średniej, a Rapid to kompakt! To auto bardziej przypomina budżetową Hondę City. Skoda w swoich niskobudżetowych modelach ma strasznie tandetne wykończenie. Porażką jest też skomplikowany silnik 1,2 TSI. Po 90000 km turbosprężarka wymaga regeneracji!!! Jest to czynność SERWISOWA, tak jak wymiana oleju, świec, czy paska!!!

Dodaj ogłoszenie