Skąpo ubrana kobieta reklamuje myjnię. Klienci oburzeni. Komisja Etyki: To seksualizacja wizerunku

Arkadiusz Nauka
Baner samochodowej myjni został uznany za niezgodny z Kodeksem Etyki Reklamy
Baner samochodowej myjni został uznany za niezgodny z Kodeksem Etyki Reklamy ARC
Reklama utrwala negatywne stereotypy poprzez przedmiotowe traktowanie kobiet. Tak uznał Zespół Orzekający Komisji Etyki Reklamy, rozpatrujący skargę na zewnętrzną reklamę firmy Auto Spa Zabrze, przedstawiającą kobietę w bikini i szpilkach.

W czasie posiedzenia skargę przedstawiał i popierał arbiter-referent, który wniósł o uznanie reklamy za sprzeczną z dobrymi obyczajami oraz zarzucił, że reklama nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej. Skargę na reklamę zabrzańskiej myjni samochodowej złożyła jedna z konsumentek oburzona wizerunkiem kobiety przedstawionej w seksualnej pozie.

- Reklama samochodowej myjni ręcznej firmy Auto Spa w Zabrzu jest niezgodna z Kodeksem Etyki Reklamy, gdyż zawiera treści będące jednoznacznie przykładem seksualizacji wizerunku kobiet. Na reklamie to właśnie kobieta skupia na sobie uwagę odbiorów. Uważamy, iż postać roznegliżowanej kobiety w butach na wysokim obcasie nie ma żadnego związku z reklamowanym produktem, a zatem eksponowanie nagości kobiety jest całkowicie nieuzasadnione – czytamy w skardze.

Konsumentka zwraca uwagę, że wizerunek kobiety został w tym przypadku wykorzystany wyłącznie jako element przyciągający uwagę.

- Negatywnie wpływa na rozwój dzieci i młodzieży, a także obniża u dziewcząt poczucie własnej godności i wartości, które są niezbędne dla prawidłowego kształtowania się osobowości – podsumowała konsumentka.

Ostatecznie Zespół Orzekający uznał reklamę za niezgodną z art. 4 Kodeksu Etyki Reklamy, w myśl którego „reklamy nie mogą zawierać elementów, które zawierają treści dyskryminujące, w szczególności ze względu na rasę, przekonania religijne, płeć lub narodowość."

Stronom przysługuje prawo odwołania się od uchwały. Firma nie zamierza się odwoływać, ale Mariusz Nowożycki, menadżer myjni, zaznacza, że jego zdaniem reklama nie jest wcale niestosowna.

- To, że kobieta jest w szpilkach i bikini oraz ma trochę piany na udzie nie jest w mojej ocenie czymś gorszącym. Nie uderza też w wizerunek kobiet – przekonuje Nowożycki.

Dodaje, że zaskarżone reklamy znikną z Zabrza. Jednak nie ze względu na oburzenie konsumentów.

- Ta reklama po prostu nam się już przejadła, dlatego postanowiliśmy ją zastąpić czymś innym, szczególnie, że od niedawna mamy nowe logo – tłumaczy Mariusz Nowożycki.

Wideo

Materiał oryginalny: Skąpo ubrana kobieta reklamuje myjnię. Klienci oburzeni. Komisja Etyki: To seksualizacja wizerunku - Dziennik Zachodni

Komentarze 8

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
którzy mają stresy, trudniej im wytrwać w celibacie no i nie mogą się całkowicie skupić na dojeniu wiernych. Tak że też jestem przeciw, a w ogóle to na plaży kobiety tylko w burce. Nie wspomnę o sportach, gdzie należy wprowadzić swimburki, beachburki, tennisburki, basketburki, itd. itp. Pozdro dla idiotów
123
Nawiedzeni z sekty twoja sprawa już krzyczą i dyktują innym swoją politykę...
X
X
Wypieprzaj stąd z tą polityką. To nie ten temat śmieciu
X
XX
Faceci są prości więc potrzebują prostyt... prostej reklamy. Uważam jednak, że za dużo jest już tej golizny. Nie mieszkamy na Florydzie, gdzie jest zawsze bardzo ciepło. Reprezentujemy trochę inna kulturę. Młode dziewczyny popadają w kompleksy widząc takie (poprawiane w PS) zdjęcia a chłopaki też wyobrażają sobie nie wiadomo co. To przykre...
s
spokojny
też uważam, że
"eksponowanie nagości kobiety jest całkowicie nieuzasadnione".

Nakazać każdej zakładanie wora na kartofle z dziurą na oczy
i dopiero wtedy wpuszczać na plażę.
m
max
Odezwał sie NOWOCZESNO- PLATFORMERSKI KUNDEL!
j
ja
ale jak w TV Jarek, ANtek albo Zbyszek prowadzą swoje wywody i plują jadem, albo jak Pawłowicz odzywa się w swoim ulubionym chamowatym stylu, to żadna rada się nie odzywa. Jak to możliwe?
w
wodzionka
A co nato KK????? keckowe bydom piersze auta myc !!!!!
Dodaj ogłoszenie