Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Skandal w ZDiT! System nie działa, dyrektor Nita ukrywał fakty!

(ao)
Przedstawiciel firmy Sprint (wykonawca obszarowego systemu sterowania ruchem w Łodzi) poinformował dziś (wtorek), że regulacja OSSR potrwać może... kilka miesięcy! System, który od dziś miał sprawnie działać... nie działa! Dyrektor ZDiT Grzegorz Nita ukrył to, że wykonawca nie wyrobił się w terminie – najpierw w umowie widniała data 31 października, później przedłużono ją do końca listopada, ale... nadal trwają odbiory.

System obszarowego sterowania ruchem, obejmujący 240 skrzyżowań, "ruszył" dziś. Wraz z nim uruchomione zostały m.in. kamery czytające tablice rejestracyjne samochodów i liczące czas przejazdu na danym odcinku.

System miał usprawnić ruch w mieście, nadać priorytet pojazdom komunikacji miejskiej. Efekt? W niektórzych miejscach jest gorzej niż było!

Tablice informacyjne dla pasażerów, które powinny pokazywać godziny przyjazdu tramwajów wciąż wyświetlają dziś napis "test systemu".

Wielka tablica informacyjna dla kieroców, którą ustawiono przy ul. Bandurskiego jest... wyłączona!

Budowa systemu pochłonęła prawie 80 mln zł!

ZDiT wyjaśnia:
OSSR jest uruchomiony, działa monitoring na skrzyżowaniach, można już sterować sygnalizacją świetlną na skrzyżowaniach, system kontroluje pracę na wielu skrzyżowaniach wpiętych do systemu, ustawiany jest priorytet przejazdu dla komunikacji miejskiej, wyświetlane są komunikaty na tablicach elektronicznych dla kierowców, działa większość tablic informacji pasażerskiej na przystankach, uruchomione zostało centrum sterowania ruchem.
Trwa optymalizacja pracy systemu, która jest zadaniem czasochłonnym i żmudnym. Trwają także odbiory poszczególnych elementów systemu. Mamy wiele uwag do wykonawcy, które są na bieżąco zgłaszane. Wiele z nich wykonawca zobowiązał się poprawić do przyszłego tygodnia. Dotyczą one np. tablic na przystankach – nie wszystkie działają poprawnie. Czekamy także na opinie od mieszkańców, kierowców, policji i innych służb, pracowników MPK.
Wykonawca wspólnie z pracownikami ZDiT pracują nad optymalizacją systemu. Priorytetem w tych pracach jest poprawa sytuacji na takich skrzyżowaniach jak: Bandurskiego/Włókniarzy, Włókniarzy/Legionów, Narutowicza/Kopcińskiego.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Skandal w ZDiT! System nie działa, dyrektor Nita ukrywał fakty! - Express Ilustrowany

Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany